۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۵۸۴۶۱۱
حس خوب خادمی؛

هنرمندانی که خادمی امام هشتم را افتخار خود می دانند

خدمت به ائمه اطهار در طول تاریخ آرزوی بسیاری از شیعیان بوده و در زمان وفات ایشان خادمی حرم و بارگاه این بزرگواران آرزوی هر عاشقی است.
حرم رضوی

به گزارش خبرگزاری رسا درمشهد، خدمت به ائمه اطهار(علیهم‌السلام) در طول تاریخ آرزوی بسیاری از شیعیان بوده و در زمان وفات ایشان خادمی حرم و بارگاه این بزرگواران آرزوی هر عاشقی است. در این بین هستند هنرمندان و شخصیت‌هایی که خادمی آستان رضا(علیه‌السلام) را افتخار خود دانسته و سعی کرده‌اند هرچند کوتاه، ولی تجربه لذت‌بخش خدمت به زائرین آقا علی ابن موسی‌الرضا(علیه‌السلام) را در دفتر خاطرات خود ثبت کنند. دهه آخر صفر که مشهدالرضا میزبان خیل عظیمی از زائرین پیاده از جای‌جای میهن عزیزمان است فرصتی برای خدمت‌گزاری در این آستان قدسی.

این روزها با هریک از هنرمندان که صحبت می‌کنی از عشق و ارادت خود به سلطان خراسان می‌گویند؛ بازیگران نام آشنایی چون برزو ارجمند، سیما تیرانداز، فرهاد بشارتی، فتحعلی اویسی، بهروز بقایی و حمیدرضا پگاه و طنازانی چون امیر کربلایی زاده و جواد خواجوی. اهالی موسیقی همچون مجید اخشابی و ورزشکاران دوست‌داشتنی و محبوبی همچون محمد انصاری، جبار قوچان نژاد، رضا ناصحی، مهدی هاشمی نسب، محسن ترکی و ده‌ها هنرمند و شخصیت شناخته‌شده دیگر که خادمی این آستان را افتخار خود می‌دانند.

خدمت به زائرین امام رضا(علیه‌السلام) حس خوبی به آدم می‌دهد

امیر کربلایی زاده؛ کمدین مشهور خندوانه هم درباره این ارادت قلبی به ساحت قدسی عالم آل محمد(صلی الله علیه و آله و سلم) می‌گوید: هر کاری که برای زائران امام رضا (علیه‌السلام) انجام شود، حتی اگر برداشتن یک ریگ از جلوی پای زائرانش باشد، حس خوبی به آدم می‌دهد.

این هنرمند طناز نیز می‌گوید که با افتخار حاضر است به جمع خادمان افتخاری زائران پیاده بپیوندد و اگر شرایط مهیا شود یقیناً فرصت خادمی مولا را غنیمت خواهد شمرد.

امیر کربلایی زاده تأکید می‌کند: عشق و ارادت به ائمه اطهار(علیهم‌السلام) در هیچ چارچوبی نمی‌گنجد و ما باید خداوند را شاکر باشیم که یکی از این مردان خدا در کشور ما مدفون‌شده و این فرصت را برای ما فراهم کرده که علاوه بر زیارت خدمتگزار زائرینش باشیم.

ذوق زیارت

پروانه معصومی، بازیگر نقش بانو تیه، همسر آمن هوتپ، بازیگری است که به‌واسطه ارادتش به اهل‌بیت(علیه‌السلام) برای انتخاب نقش‌هایش وسواس عجیبی به خرج می‌دهد تا حتی لحظات بازیش را پر از معنویت کند.

او که بازیگری در سریال امام علی(علیه‌السلام) را نیز در کارنامه هنری‌اش دارد، با نقل خاطره‌ای، عشق و ارادت زائران پیاده با امام هشتم را توصیف می‌کند و می‌گوید: یک سال ایام شهادت امام رضا(علیه‌السلام) مشهد بودم که اتفاقاً سال سردی هم بود و شهادت در زمستان واقع‌شده بود، نزدیک حرم مطهر امام رضا(علیه‌السلام) ایستاده بودم و زائران پیاده‌ای که در حال تشرف به حرم مطهر حضرت ثامن‌الحجج(علیه‌السلام) تماشا می‌کردم. زمین یکپارچه یخ بود و وقتی پایشان را برمی‌داشتند زیر پایشان پر از خون بود، اما آن‌قدر ذوق زیارت داشتند که در آن سرمای استخوان سوز مشهد، هیچ درد و ناراحتی احساس نمی‌کردند.

پروانه معصومی به ارادتش به امام رضا(علیه‌السلام) می‌بالد و وقتی درباره طرح «همه خادم الرضائیم» برایش می‌گویم باکمال میل می‌پذیرد تا به این کمپین بپیوندد و تأکید می‌کند که اگر در ایام پایانی صفر بتواند به مشهد سفر کند بی‌شک برای خدمت به زائرین پیاده خواهد آمد.

افتخار می‌کنم که اسمم جزء نوکرین آقا امام رضا(علیه‌السلام) باشد

علی اوسیوند، ازجمله بازیگران سریال پهلوانان نمی‌میرند و اخراجی‌هاست. خدمت به زائران پیاده را افتخاری بی‌مانند در زندگی‌اش می‌داند.

این هنرمند محبوب کشورمان نیز با پیوستن به  طرح «همه خادم الرضائیم» می‌گوید: افتخار می‌کنم که اسمم جز نوکرین آقا امام رضا(علیه‌السلام) باشد.

اوسیوند از عشق و ارادتش به ثامن‌الائمه(علیه‌السلام) می‌گوید و می‌افزاید: به‌قدری این امام مهربان را دوست دارم که حاضرم همه زندگی‌ام را فدای امام رضا(علیه‌السلام) کنم.

باعث افتخار م است که عضو کمپین «همه خادم الرضائیم» شدم

جواد خواجوی هنرمند و بازیگر مشهدی تئاتر که این روزها کلیپ‌های دوبله مشهدی در صفحه اینستاگرامش مورد استقبال کاربرانی شبکه‌های اجتماعی قرارگرفته نیز از ارادتش به آقا می‌گوید: به‌عنوان یک مشهدی ارادت ویژه‌ای به علی بن موسی‌الرضا دارم و خوشحالم که مجاور این امام مهربان هستم.

او از فعالیت‌های هنری‌اش درباره زیارت و زائرین پیاده تعریف می‌کند و معتقد است پرداختن به این امر از وظایف هنرمندان این خطه آسمانی است.

خواجوی  ادامه می‌دهد: من نیز به‌عنوان یک هنرمند مشهدی مستندهای زیادی در رابطه با زیارت و پیاده‌رویی زائران و همچنین بحث خدمت‌رسانی به زائرین ساخته‌ام.

این هنرمند مشهدی در خصوص پیوستن به طرح «همه خادم الرضائیم» می‌گوید: باعث افتخار من است که عضو کمپین «همه خادم الرضائیم» باشم و نامم در زمره خادمان بارگاه آقا علی ابن موسی‌الرضا ثبت شود و باافتخار این اقدام ارزشمند را نیز با همراهان و دوستان خود به اشتراک خواهم گذاشت تا آن‌ها نیز به این حرکت امام رضایی بپیوندند.

شما هم خادم افتخاری حریم رضوی شوید

در طرح «خادمیاری رضوی»، مجاوران و عاشقان امام مهربانی‌ها؛ می‌توانند در تأمین و ارائه هر یک از اقلام و خدمات موردنیاز زائران اعلام آمادگی نمایند و به جمع خادم یاران رضوی بپیوندند. برپایی ایستگاه‌های استقبال از زائرین پیاده در مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی، نذر اقلام موردنیاز زائرین پیاده مانند مواد غذایی، وسایل گرمایشی، پتو، پوشاک، اقلام فرهنگی و ...، ارائه خدمات در ایستگاه‌ها و مسیرها مانند واکس، پذیرایی، خدمات پرستاری و پزشکی، خیاطی، خدمات ویلچر، تعمیرات کفش، آمارگیری و سرشماری، انتظامات مسیر نظافت و....، نذر مالی برای کمک به ایجاد و تجهیز مراکز پذیرایی و تهیه اقلام موردنیاز زائرین، اسکان زائرین در منازل، تأمین خودرو برای انتقال زائرین و خادمیاران، مشاور مذهبی، فرهنگی و خانواده، مهدکودک و خدمات فرهنگی و آموزشی به کودکان زائر و خدمات رسانه‌ای تنها بخشی از فعالیت‌های دربرگیرنده این طرح است. طرحی مملو از مهربانی و رأفت با الگو گیری از امام رئوف و مهربانی حضرت رضا(علیه‌السلام) تا شاید این خدمات توشه سفری شود که همه ما دیر یا زود مسافر آن خواهیم شد./934/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات