۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۵۸۴۵۹۱
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

نماز، سوغات معراج پیامبراکرم است

استاد حوزه علیمه با بیان اینکه نماز سوغات معراج پیامبراکرم(ص) است، گفت: هر کسی بخواهد به قرب خدا دست با نماز این مهم امکان پذیر است.
حجت الاسلام عالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی استاد حوزه علمیه در مراسمی که به مناسبت شام رحلت پیامبراکرم(ص) در هیات رایةالعباس برگزار شد، گفت: خداوند در قرآن کریم پیامبراکرم(ص) را به بزرگی وصف کرده است.

وی افزود: پیامبراکرم(ص) خطاب به امام علی(ع) فرمودند: علی غیر از تو و خدا کسی مرا نشناخت؛ رسول خدا بالاترین ظرفیت را در میان همه مخلوقات داشتند و چون ظرفیت ایشان بسیار بالا بود دریافتی آن بزرگوار از خداوند نیز به مراتب بیشتر از دیگران بود.

حجت الاسلام والمسلمین عالی ادامه داد: اگر پیامبراکرم(ص) نبودند و حقایق و معارف الهی را از خداوند دریافت نمی‌کردند تا ابد آن حقایق پنهان باقی می‌ماند و کسی نمی‌توانست آن حقایق را از عالم بالا دریافت کند. حضرت رسول معارف سنگین الهیه را از خداوند دریافت می‌کردند و پس از تنزل دادن آن معارف الهی را به مردم ابلاغ می‌کردند.

استاد حوزه علیمه با بیان اینکه پیامبراکرم(ص) در عالم ارواح نبی همه انبیا بودند و آن بزرگواران را به توحید دعوت کردند، اظهار داشت: انبیا در مقابل پیامبراکرم(ص) امی بودند؛ مراد از این کلام جسارت به آن بزرگواران نیست مقصود آن است که آنان و همه ملائکه معارف و ذکر الهی را از پیامبراسلام دریافت کردند برای همین پیامبراکرم(ص) را معلم انبیا و ملائکه بیان می‌کنند.

وی قرآن را معجزه پیامبر بیان کرد و گفت: هنگام دریافت آیات الهی به قدری بر پیامبر فشار می‌آمد که گاهی ایشان از حال می‌رفتند و بیهوش می‌شدند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی درباره معراج رسول خدا، گفت: معراج رسول خدا به سه صورت جسمانی، روحانی و ربوبی بود در سیر ربوبی پیامبراکرم(ص) به قرب الهی نائل شدند، اسرار و حقایق آفرینش را در سیر معراج به پیامبر نشان دادند.

استاد حوزه علیمه با بیان اینکه نماز سوغات معراج پیامبراکرم(ص) است، گفت: هر کسی بخواهد به قرب خدا دست یابد با نماز این مهم امکان پذیر است. نور حضرت فاطمه(س) و احادیث معراجیه از دیگر سوغاتی‌های معراج است.

وی درباره خصوصیات پیامبراکرم(ص)، بیان داشت: اقامه نماز اول وقت، خوش اخلاقی، آراستگی ظاهر، سلام دادن، ساده زیستی، خوشبو بودن، از خصوصیات پیامبر(ص) بود که اگر کسی به یکی از این خصوصیات به تاسی از پیامبر اهتمام بورزد به سعادت می‌رسد./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات