۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۵۸۴۵۸۷
رییس شورای صلح افغانستان خبر داد؛

ایجاد بانک خون امام حسین به منظور مقابله با انحرافات

رییس شورای صلح افغانستان از راه اندازی بانک خون امام حسین(ع) به منظور مقابله با قمه زنی و انحرافات در عزاداری ها خبر داد.
رییس شورای صلح افغانستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، استاد کریم خلیلی رییس شورای صلح افغانستان صبح امروز با حضور در شهر مقدس قم با حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت وگو کرد.

خلیلی حضرت آیت الله مکارم شیرازی را از چهره های شناخته شده در افغانستان دانست و تاکید کرد: تقاضای ما از حضرتعالی و دیگر علما و مراجع این است که ما در در جهت تقویت صلح در افغانستان کمک کنید.

وی با ارائه گزارشی از عملکرد این شورا، تلاش برای تحقق صلح را از مهم ترین اهداف این شورا ارزیابی کرد و گفت: ما تاکنون تلاش های بسیاری داشته ایم تا بتوانیم جلوی خونریزی و برادرکشی در افغانستان را بگیریم و صلح را در این کشور حاکم کنیم.

خلیلی ضرورت صلح بین مذاهب مختلف را مورد تاکید مبانی دینی و آیات قرآن کریم دانست و اعلام کرد: برای تبیین این مساله تاکنون نشست ها و کنفرانس های مختلفی را با حضور اندیشمندان و علمای کشورهای مختلف اسلامی برگزار کرده ایم.

وی اضافه کرد: اخیرا نیز کنفرانسی هزار نفری با حضور علمای افغانستان درباره ضرورت صلح برگزار و در این باره به صراحت اعلام موضع کرده ایم.

رییس شورای صلح افغانستان، صلح را یک ضرورت دینی دانست و دوری از اختلافات و تکیه بر مشترکات را راه رسیدن به این مهم ارزیابی کرد.

استاد خلیلی افزود: به منظور مقابله با انحرافات در عزاداری ها بانکی را تحت عنوان بانک خون امام حسین(ع) ایجاد کرده ایم تا به جای قمه زنی مردم خون خود را اهدا کنند.

وی اضافه کرد: سالیانه در ایام محرم و عاشورا خون های زیادی به این بانک اهدا می شود و بسیاری از مردم که به دلیل تنگدستی و فقر نمی توانند خون تهیه کنند، با استفاده از خون های اهدایی از مرگ حتمی نجات پیدا می کنند. /924/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات