۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۵۸۴۵۷۰
استاد حوزه علمیه:

خدمت به اهل بیت افتخار مردم ایران اسلامی است

نماینده حضرت آیت الله نوری همدانی در تهران با بیان اینکه امام حسن مجتبی(ع) در حیات و پس از شهادت بسیار مظلوم بودند، گفت: ملت ایران به خود می‌بالد که افتخار خدمت به اهل بیت(ع) به ویژه حضرت امام رضا(ع) را دارد.
میردامادی میردامادی میردامادی میردامادی میردامادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم سوگواری رحلت جانسوز پیامبراکرم(ص)، شهادت مظلومانه امام حسن مجتبی(ع) و حضرت علی بن موسی الرضا(ع) با حضور جمعی از علما، طلاب، دانشگاهیان و سایر گروه‌های مردم در موسسه تبلیغی، ارشادی و فرهنگی الغدیر برگزار شد.

در این مراسم آیت الله سیدباقر آیت میردامادی، نماینده حضرت آیت الله نوری همدانی در تهران، به مناسبت سوگواری دهه آخر ماه صفر به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: پیامبراکرم(ص) در میان انبیای الهی از امتیازات ویژه‌ای برخوردار هستند که اجازه گرفتن حضرت عزرائیل از پیامبر اسلام برای گرفتن جان ایشان، از جمله آنها است.

وی افزود: پیامبر اسلام باوجود تمام مشکلاتی که بر ایشان تحمیل شد، هیچگاه ملت خود را نفرین نکردند. بنابراین صفت «پیامبر مهربانی ها» زیبنده حضرت محمد(ص) است.

آیت الله میردامادی با اشاره به شهادت جانسوز و مظلومانه امام حسن مجتبی(ع)، ابراز کرد: امام حسن مجتبی(ع) در زمان حیاتشان، بسیار مظلوم بودند و در هنگام شهادت نیز مظلوم واقع شدند چرا که ایشان از سوی همسرشان مسموم و به شهادت رسیدند.

نماینده حضرت آیت الله نوری همدانی در تهران ادامه داد: امام حسن مجتبی(ع) پس از وقایع تلخ و شهادت ایشان حتی هنگام تشییع نیز پیکر آن بزرگوار، مظلوم و غریب بودند. و امروز نیز وهابیت کوردل و وابسته به استکبار جهانی، اجازه برپا ساختن حرم برای امام حسن مجتبی(ع) و سایر ائمه مدفون در قبرستان بقیع را نمی‌دهد که ان‌شاءالله با سقوط آل سعود، بارگاه و آرامگاهی بزرگ برای چهار امام مدفون در این قبرستان بنا خواهیم کرد.

وی بیان داشت: حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، چندی پیش، افتخاری به ما دادند و فرمودند شعبه‌ای از نمایندگی آستان قدس رضوی، در بنیاد مذهبی فرهنگی علمی و خدماتی میرداماد، تاسیس شود. اقدام وی مبنی بر تاسیس نمایندگی آستان قدس رضوی در سراسر کشور، موجب می‌شود همه ایران، بیش از گذشته، خادم امام رضا(ع) شوند.

آیت الله میردامادی ادامه داد: ملت ایران به خود می‌بالد که افتخار خدمت به اهل بیت(ع) به ویژه حضرت امام رضا(ع) را دارد. مردم ایران با حضور باشکوه در پیاده روی اربعین حسینی، زمینه ساز ظهور منجی بشریت خواهند شد. خدمت به امام رضا(ع) در مسیر این زمینه سازی، بسیار موثر خواهد بود.

یادآور می شود، تعدادی از خادمان آستان قدس رضوی در جمع عزاداران مصائب آل الله حضور یافتند و پرچم متبرک حرم امام رضا(ع) به آیت الله سیدباقر میردامادی، مسؤول موسسه تبلیغی ارشادی و فرهنگی الغدیر تقدیم شد و حضار نیز به این پرچم، تبرک جستند. همچنین مداحان اهل بیت(ع) در ادامه این مراسم، به مرثیه سرایی پرداختند./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات