۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۵۸۴۵۶۸
مدیر حوزه علمیه شهداد:

کمک به فقیران و ضعیفان از ویژگی های امام رضا بود

حجت الاسلام بذرکار با اشاره به این که کمک به ضعفا یکی از خصوصیات امام رضا(ع) شمرده می شود، گفت: مادی گرایی سبب شده که انسان ها از زندگی اهل بیت جدا شوند.
امام رضا

حجت الاسلام مهدی بذرکار مدیر حوزه علمیه شهداد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: اهل بیت حافظان دین اسلام هستند.

وی افزود: زندگی اهل بیت بهترین الگو برای بهتر زندگی کردن است و عمل به دستورات اهل بیت سبب می شود که رفتار و کردار انسان اهل بیتی شود.

حجت الاسلام بذرکار با اشاره به این که امام رضا کریم اهل بیت هستند، ابراز داشت: لحظه لحظه زندگی اهل بیت الگویی برای مردم بوده و مهربان بودن امام رضا یکی از صفات خاصه این امام شمرده می شود.

مدیر حوزه علمیه شهداد با توجه به این که یکی از مهمترین وظیفه های مردم، بالا بردن معرفت خود به اهل بیت است، بیان داشت: باب الحوائج یکی از صفات امام رضا شمرده می شود که مردم ایران یک نگاه خاصی برای برآوردن حاجات خود به امام رضا(ع) دارند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود تبلیغات سوء از طرف بنی امیه باز هم امام رضا وظیفه دینی خود را انجام می داد و مردم را با اهل بیت و دین خدا آشنا می کردند.

حجت الاسلام بذرکار با توجه به این که اهل بیت خودشان را یکی از افراد و انسان ها می دانستند، تصریح کرد: یکی از دلایلی که مردم اهل بیت را فراموش نمی کنند این است که اهل بیت خود را مدافع حق مردم می دانستند و همیشه از مردم دفاع و آن ها را به خوبی ها دعوت می کردند.

وی در پایان با اشاره به این که کمک به یتیمان یکی از صفات امام رضا(ع) بود، گفت: مادی گرایی سبب شده که انسان ها از زندگی اهل بیت جدا شوند./9707/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات