۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۵۸۴۵۶۴
رحیم‌پور ازغدی:

نطفه آمریکا با خون و جنایت بسته شده است

رحیم‌پور ازغدی گفت: آمریکا هیچ ریشه تاریخی ندارد و بی‌ریشه‌تر و بی‌هویت‌تر از آمریکا رژیم صهیونیستی است که کمتر از ۷۰ سال پیش با غصب سرزمین فلسطین دولت و ملت جعلی به‌وجود آورده و دولت‌سازی کرده‌ است.
رحیم پور ازغدی

به گزارش خبرگزاری رسا، حسن رحیم‌پور ازغدی در سخنرانی خود که با موضوع آمریکاشناسی در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد؛ گفت: جنایات آمریکا از ۲۸ مرداد شروع شده و تا اکنون ادامه داشته است، آمریکا بی‌ریشه‌ترین کشور در جهان است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه تاریخچه آمریکا کمتر از ۲۰۰ سال است که با اشغال و اشغالگری به‌وجود آمده است؛ افزود: این کشور حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیون نفر از ملت آفریقا را بردند و تجاوز، غارت و شکنجه کردند، تمام ثروت این قاره را به‌غارت کشیدند.

وی با بیان اینکه نطفه آمریکا با خون و جنایت بسته شده است؛ متذکر شد: آمریکا در ۱۰۰ سال گذشته قدرت جهانی بود، قدرت گرفتن آمریکا از جنگ جهانی اول شروع شد و در جنگ جهانی دوم به‌قدرت بزرگی دست یافت، چند مانع از یک قطبی شدن جهان جلوگیری کرد که یکی از این موانع انقلاب و ایران در دهه ۵۰ بود که در دهه نود پنج کشور عربی را از سیطره آمریکا خارج کرد.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه تنها کشوری که به‌پایگاه ضد آمریکایی تبدیل شد، ایران است؛ اظهار کرد: علاوه بر ایران، روسیه و چین نیز به‌لحاظ اقتصادی از تک قطبی بودن یک قدرت در جهان جلوگیری کردند و کشورهای اروپایی نظیر، انگلیس، فرانسه و آلمان مستقل از آمریکا نمی‌توانند کاری کنند.

عضو عالی شورای انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه تجربه ایران استثنائی است؛ یادآور شد: تاریخچه آمریکا نشان از جنگ و جنایت می‌دهد و کشتار یکی از کارهای آنان است، این در حالی است که ایران وضعیت جهان را تغییر داده است.

وی بیان کرد: شکل‌گیری آمریکا با نابودی پنج تا هفت تمدن بزرگ شروع شد و از بین بردن سرخ پوستانی که در قاره آمریکا ساکن بودند، به‌طوری که از ۱۰۰ میلیون به دو میلیون نفر رسیدند و هولوکاستی را در آفریقا و آمریکا به‌وجود آوردند.

رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: در زمان جنگ جهانی دوم آمریکا به یک ابر قدرت تبدیل شد، شکل‌گیری قدرتش با از بین بردن سرمایه‌های انسانی و ذخایر غنی که در آفریقا وجود داشت شروع شد و قاره آفریقا رو تبدیل به‌فقیرترین قاره کرد.

عضو عالی شورای انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: بزرگترین هولوکاست را در جنگ جهانی اول در ایران  با غارت و کشتن مردم انجام گرفت.

وی با اشاره به اسناد لانه جاسوسی مطرح کرد: سند اول از اسناد لانه جاسوسی آمریکا در ۱۳۰ سال پیش با حضور بنجامین در زمان ناصرالدین شاه که شروع جنایت آمریکا علیه ایران است، آغاز شد و سند دوم از اعزام دو هیأت به ایران که با تبلیغ مسیحیت و به‌دنبال تغییر مذهب بودند و سند سوم با نخستین سفیر در آمریکا که نوه آقا محمد خان نوری و شخصیت حاجی واشنگتن، ادامه داشت.

رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: یکی‌دیگر از  اسناد به‌دعوت رئیس جمهور آمریکا رزولت از شاه ایران بود و فعالیت‌هایی که در انقلاب مشروطه انجام دادند نمونه‌ای دیگر از اسناد لانه جاسوسی است .

عضو عالی شورای انقلاب فرهنگی با تاکید به‌تغییر وضعیت آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم؛ افزود: رشد اقتصادی که در جنگ جهانی دوم در آمریکا رخ داد باعث شد آمریکایی جدید با قدرت سرمایه‌داری ایجاد شود و اقتصاد آمریکا شکوفا شود.

وی با تاکید بر اینکه بزرگترین صادرکننده اسلحه در جهان آمریکا است؛ متذکر شد: آمریکا هیچ ریشه تاریخی ندارد و بی‌ریشه‌تر و بی‌هویت‌تر از آمریکا رژیم صهیونیستی است که کمتر از ۷۰ سال پیش با غصب سرزمین فلسطین دولت و ملت جعلی به‌وجود آورده و دولت‌سازی کرده‌ است.

منبع: فارس

ارسال نظرات