۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۵۸۴۵۱۲

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

تذکر امام جمعه حاجی آباد به استاندار، مرمت بنای امامزاده زیدبن موسی (ع) نیازمند مشارکت و نظارت و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی در دفاتر نهاد رهبری دانشگاه‌ها عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان جنوبی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار برگزاری رسا در خراسان جنوبی، امام جمعه حاجی آباد به استاندار به دلیل معرفی نشدن فرماندار این شهرستان هشدار داد و گفت: چند بار به استاندار تذکر داده ام که اگر نمی تواند فردی را برای مسئولیت فرمانداری زیرکوه معرفی کند این موضوع را به مسئولان این شهرستان واگذار کند تا پیگیری های لازم را انجام دهند.

حجت الاسلام مرتضایی نیا افزود: شهرستان مرزی و محروم زیرکوه پنج ماه است که فرماندار ندارد و با سرپرست اداره می شود. وی در ادامه با بیان این که دشمن از افزایش اقتدار ایران اسلامی نگران است زیرا سلطه و دست آمریکایی‌ها را قطع کرده ایم، افزود: تنها راه مقابله با آمریکا استقامت و ایستادگی است.

به گفته وی ملت ایران با جوانان انقلابی خود در مقابل آمریکا محکم و مستحکم ایستادگی می‌کند و همه نقشه های آن ها را نقش بر آب می کند. دشمن در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی دو برنامه کوتاه مدت و دراز مدت دارد و برنامه کوتاه مدت آن ها برای امسال است اما نمی توانند هیچ غلطی انجام دهند. به علاوه دشمن در تلاش است تا انسجام ملی را بر هم زند و باید مردم و مسئولان هوشیار و بیدار باشند.

مرمت بنای امامزاده زید بن موسی (ع) نیازمند مشارکت

مرمت کامل بنای امامزاده زید بن موسی (زیدالنار) آفریز نیاز به مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه دارد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: امامزاده زیدبن موسی (زیدالنار) آفریز نیاز به مرمت و بازسازی دارد و این کار هزینه زیادی می خواهد که تامین آن در توان میراث فرهنگی نیست اما با مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه قابل مرمت و بازسازی است.

شریعتی منش اعتبار مورد نیاز برای مرمت و بازسازی این بنای تاریخی را حدود 200 میلیون تومان بیان و اضافه کرد: سال گذشته برای مرمت سر در این امامزاده 90 میلیون ریال از اعتبارات استانی هزینه و بقعه بازسازی شد.

نظارت و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی در دفاتر نهاد رهبری دانشگاه‌ها

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی بیرجند گفت: فلسفه وجودی دفاتر نهاد رهبری نظارت بر فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی و حمایت از این فعالیت‌ها است.

حجت الاسلام حسین مسعودی، اظهار کرد: سابقه نهاد رهبری در دانشگاه‌ها به زمان حضرت امام خمینی(ره) برمی‌گردد.

وی افزود: پس از انقلاب فرهنگی و بازگشایی دانشگاه‌ها، امام راحل(ره) اندیشه وحدت حوزه و دانشگاه را پایه گذاری کردند .

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی بیرجند بیان کرد: پس از ارتحال حضرت امام خمینی(ره) باتوجه به توسعه دانشگاه‌ها به دستور حضرت آیت الله خامنه‌ای، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تأسیس شد و اولین اساسنامه آن در سال ۱۳۶۹ به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.

سرمایه گذاری آموزشی ۲۰ میلیارد تومانی آستان قدس در بیرجند

معاون فنی و عمران موقوفات آستان قدس رضوی گفت: اعتبار مورد نیاز برای احداث مجتمع آموزشی امام رضا(ع) مهرشهر بیرجند، ۲۰ میلیارد تومان است.

خلیل اکبری، در آیین ساخت مجتمع آموزشی امام رضا(ع) مهرشهر بیرجند، اظهار کرد: این مجتمع آموزشی در زمینی به مساحت ۱۱ هزار و 150 متر مربع احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه زیربنای این پروژه 7385 متر مربع است، افزود: چهار فضای آموزشی در مقاطع مختلف تحصیلی در این مجتمع پیش بینی شده که در آن فضاهای مناسبی برای دانش آموزان تعریف شده است.

معاون فنی و عمران موقوفات آستان قدس رضوی ادامه داد: این مجتمع دارای چهار مدرسه، هشت کارگاه، چهار کتابخانه، 32 کلاس درس و چهار نمازخانه است./9314/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات