۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۵۸۴۴۹۱
آیت الله حسینی همدانی مطرح کرد؛

نفوذ افراد دو رو در نظام برای جابجایی حق و باطل

امام جمعه کرج گفت: کار شیطان نفوذ در دستگاه تصمیم‌گیری انسان است، دقیقاً کاری که شیاطین و افراد دو رو برای نفوذ به نظام انجام می‌دهند و حق و باطل را جابجا می‌کنند.
حسینی همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی امام جمعه کرج در کلاس درس اخلاق که در مدرسه علمیه دارالسلام(ع) برگزار شد، در ادامه بحث موانع سیر و سلوک انسان گفت: اولین مانع در مسیر سیر و سلوک انسان غفلت است که چرک جان انسان و گمراه کننده اوست.

وی افزود: مانع دوم که بیشتر در مسیر کسانی قرار دارد که در راه تعلیم، تعلم و به دنبال مباحث علمی هستند، وسوسه علمی است؛ شخصی که در پی تنزیه و تهذیب روح است شیطان وهم و خیال او را جای عقل قرار می‌دهد و موهوم و متخیل را برای انسان معقول جلوه می‌دهد و جای حق و باطل را برای آدمی عوض می‌کند.

امام جمعه کرج ابراز داشت: کار شیطان وسوسه کردن انسان است؛ چه بسیار کسانی که با وجود چندین اختراع و سطح علمی خوب، در این دام گرفتار شده و حتی ادعای پیامبری و امام زمان بودن کرده‌اند.

وی در ادامه بیان داشت: یکی از خصوصیات علم این است که خداشناسی را در آدمی تقویت کرده و انسان را به خدا نزدیک‌تر می‌کند؛ شیطان برای مبارزه با شخص طالبِ علم، تمام تلاش خود را می‌کند تا طلبه را از ادامه راه خود بازدارد و برای رسیدن به زرق و برق دنیا درس و بحث را رها کند و یا او را از یادگیری مطالب سخت و سنگین در مباحث علمی ناامید می‌کند.

آیت الله حسینی همدانی در ادامه بیان داشت: کار شیطان نفوذ در دستگاه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی انسان است این دقیقاً همان کاری است که شیاطین و افراد دو رو برای نفوذ به دستگاه نظام انجام می‌دهند، اول با ظاهری آراسته از فیلتر شورای نگهبان رد می‌شوند و بعد در مجلس و ارکان رسمی قرار می‌گیرند اما در زمانی که باید درباره حق و باطل تصمیم درستی بگیرند به دلیل نفوذ شیطان، حق و باطل را جابجا می‌کنند مانند میوه فروشی که روی اجناس خود را با میوه‌های سالم و نور مغازه خوب جلوه می‌دهد تا آنها را بفروشد در حالی که میوه‌های زیرین وضعیت مطلوبی ندارند.

امام جمعه کرج افزود: قوه متخیله انسان از نعماتی است که اگر در انسان نباشد نمی‌تواند بخشی از کارهای خود را انجام دهد؛ قوه متخیله تعدیل کننده قسمتی از قُوای انسان است که با ریاضت شرعی می‌توان آن را تنظیم کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شیطان پس از اینکه شخص عالِم را در مقامی دید که نتوانست کاری کند که جای حق و باطل را به واسطه قوای او عوض کند، عالِم تشخیص و رای درستی در تمییز حق و باطل داشت او را دچار عُجب و غرور می‌کند تا عالِم را به زمین زده و او را به فخر و فزون‌خواهی مبتلا کند بنابراین شیطان از چند راه برای نفوذ به انسان بهره می‌برد تا او را از سیر و سلوک و رسیدن به مراتب عالیه الهی باز دارد./۹۶۹/پ202/ب1

ارسال نظرات