۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۵۸۴۴۸۹
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

وظیفه فعالان فرهنگی؛ تبیین جامعه نخبه برای باور به نابودی آمریکاست

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: کسانی که برای آمریکا قدرتی در حد کدخدا می‌بینند وآن را رو به افول نمی‌بینند، نمی‌توانند درک درستی از حقانیت ولایت‌فقیه، قدرت منطقه‌ای و جهانی داشته باشند.
حجت الاسلام علیرضا پناهیان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین پناهیان به مناسبت روز ملی استکبار ستیزی و ایام شهادت ۲۸ صفر در دیدار با فعالان فرهنگی شهر کرمانشاه در خصوص جریان‌سازی علیه نظام سلطه و اعتقاد به افول آن، اظهار داشت: فعالان فرهنگی استان تهران مدتی است بر موضوع جریان‌سازی در خصوص فروپاشی آمریکا و افول آن، به بحث و گفت‌وگو و ارائه برنامه‌ها پرداخته‌اند تا بتوانند جامعه نخبگانی و عامه مردم را به سمت اعتقاد بر افول آمریکا سوق دهند. از جمله افرادی که از این طرح استقبال کردند، رهبر مسلمانان آمریکا بود که این روزها با دانشجویان و عامه ی مردم به دیدارهای عمومی و خصوصی در همین راستا پرداخته است.

وی در ادامه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری برافول آمریکا، اشاره کرد: صحبت‌های دیروز  مقام معظم رهبری در خصوص افول آمریکا، بیانگر این بود که راه و شیوه جریان‌سازی فعالان فرهنگی در بیان فروپاشی نظام سلطه درست و به جا بوده و این جای بسی خرسندی است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه مساله جریان‌سازی علیه نظام سلطه بسیار پر اهمیت است، بیان کرد: در محیط‌های نخبگانی، دانشگاهی، آموزشی و اجتماعی باید به مساله افول آمریکا و نظام سلطه پرداخته شود تا همگان بر ضعیف بودن آمریکا و رو به افول بودن آن، ایمان و اعتقاد راسخ پیدا کنند. بنابراین هر اندیشمندی که در این مساله احساس مسؤولیت می‌کند باید برای تبیین این موضوع اهتمام ورزد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه در بین قشر مذهبی نیز باور به ضعف و افول نظام سلطه وجود ندارد، گفت: باور به افول آمریکا و ضعیف بودن آن در بین بسیاری از مذهبی‌ها وجود ندارد و حتی برخی با داشتن روحیه شهادت‌طلبی و انتقاد به عملکردهای دولت همچنان آمریکا را ابر قدرت می‌دانند و اعتقادی به ضعف و رو به افول بودن آن ندارند.

وی با بیان اینکه آمریکا علاوه بر مشکلات متعددی که برای کشورهای دنیا ایجاد کرده است، خودش نیز به بحران شدید درونی دچار است، تصریح کرد: مشکلاتی که آمریکا در درون خود با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کند، موجب نابودی و ضعیف‌ترشدنش خواهد شد همانا با تبیین و باور به این مساله، می‌توانیم نابودی نظام سلطه را تسریع ببخشیم.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به آرمان‌های امام راحل در خصوص اینکه آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، تاکید کرد: بعد از پیروزی انقلاب، امام راحل بارها و بارها در موضع مبارزه با آمریکا تنها ماند، چراکه امام معتقد بودند، آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند اما بعضی سیاسیون مطرح کشور که مرحوم هم شدند این مساله را نمی‌پذیرفتند و آمریکا را کدخدای جهان می‌دانستند، آن‌ها به جای «آمریکا» از جهان اسم می‌بردند و می‌گفتند که باید با جهان ارتباط برقرار کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه باید به گونه‌ای عمل کنیم که آمریکا را ضعیف نشان دهیم، گفت: من دست تک تک شما فعالان فرهنگی را خواهم بوسید اگر ضعف و روند رو به افول نظام سلطه را به جامعه منتقل کنید به عبارتی هر یک از شما موظف هستید در هر بخش از کار فرهنگی که فعالیت دارید این رسالت را تبیین و روشن کنید.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به عملکرد و موضع‌گیری برخی دولتمردان در مقابله با نظام سلطه، تصریح کرد: برخی دولت مردان ما در مقابل آمریکا و نظام سلطه ضعف نشان می‌دهند در حالی که این نظام سلطه است که از قدرت ایران همچون بید به خود می‌لرزد؛ دولت مردان ما این را نمی‌دانند که با تهدید نظام سلطه می‌توانند سود بیشتری به چنگ بیاورند، سال‌هاست که آمریکا با این تاکتیک دنیا را چپاول کرده است.

وی در ادامه با اشاره به انتخاب افراد شایسته برای منصب‌های نظام، افزود: مردم ما باید به کسانی رای دهند که واقع بین باشند نه خیال‌پرداز و ساده‌لوح، افرادی که برای آمریکا قدرتی در حد کدخدا می‌بینند و آن را رو به افول نمی‌بینند، نمی‌توانند درک درستی از حقانیت ولایت‌فقیه، قدرت منطقه‌ای و جهانی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در پایان با اشاره به آیات قرآن در خصوص استکبارستیزی و مبارزه با نظام سلطه، افزود: خداوند در آیه 256 سوره بقره، ابتدا به برائت از کفر و سپس ایمان مومنان به خداوند و بعد به امدادهای الهی برای پیروزی بر مستکبران اشاره دارد که در نهایت به انفصال از سلطه و پیروزی حکومت الهی منجر خواهد شد، بنابراین از همه شما فعالان فرهنگی این شهر درخواست دارم برای جریان‌سازی و تبیین مساله افول آمریکا و نظام سلطه تمام تلاش خود را به کار ببندید که پیروزی از آن حزب‌الله است.

منبع: فارس

ارسال نظرات