۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۵۸۴۴۸۳
امام جمعه کرمان:

سازمان اوقاف برای گسترش فرهنگ وقف در جامعه تلاش کند

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی با بیان اینکه برای ساز و کار جدیدی برای حفظ، توسعه، درآمدزایی و ارزش افزوده موقوفات باید ارائه شود، گفت: فرهنگ وقف باید در تمام استان گسترش پیدا کند که این از رسالت‌های مهم اوقاف است.
امام جمعه کرمان حجت الاسلام علیدادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌ سلیمانی ظهر امروز در دیدار مدیرکل و جمعی از کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، به مناسبت آغاز دهه وقف با تسلیت ایام سوگواری ماه صفر،اظهارداشت: این روزها مردم ایران و مسلمانان سراسر دنیا عزادار رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) هستند.

وی با گرامیداشت دهه وقف با تشکر از اقدامات اداره اوقاف استان کرمان گفت: وقف یک موضوع مهم در جامعه اسلامی بوده و در توسعه اقتصاد اسلامی نیز نقش با اهمیتی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه وقف در نگاه دینی یک کار ماندگار است و برکات زیادی دارد، افزود: ماندگاری وقف مربوط به یک نسل و دو نسل بعد نیست و تا دنیا هست اثرات وقف نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه برخورد حاکمیت‌ها با وقف در طول تاریخ فراز و نشیب‌هایی داشته و نگاه حاکمیت به وقف در رونق وقف موثر بوده است بیان کرد: در جمهوری اسلامی ایران تمام همت بر مبنای حکومت اسلامی است و تلاش می‌کند تا احکام دین اسلام ساری و جاری شود.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه به‌همین دلیل به مسئله وقف در نظام جمهوری اسلامی توجه شده و تشکیلات مورد قبولی در این زمینه وجود دارد گفت: البته احیا کردن همه موقوفات کار سختی است، اما شدنی است و باید نیت واقف در این حوزه عملیاتی شود.

وی با اشاره به اینکه برای حفظ موقوفات باید تجدید نظر شده و در این حوزه برنامه‌ریزی شود افزود: در روش گذشته برای حفظ موقوفات یک اجاره و پذیره گرفته می‌شده است که باید این روش را تغییر داد.

امام جمعه کرمان با تاکید بر اینکه برای ساز و کار جدیدی برای حفظ، توسعه، درآمدزایی و ارزش افزوده موقوفات باید ارائه شود تصریح کرد: نحوه تعامل و برخورد با وقف مقداری ضعیف است و حساسیت لازم در بعضی موقوفات وجود ندارد که یک ضعف است.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان، استان پهناوری است بیان کرد: به ‌نظر می‌رسد تراکم وقف در بعضی نقاط استان قوی‌تر است و فرهنگ وقف باید در تمام استان گسترش پیدا کند که این از رسالت‌های مهم اوقاف است.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه استان کرمان از استان‌های غنی در حوزه وقف است خاطرنشان کرد: مردم استان کرمان در طول سالیان گذشته نسبت به اعمال خیرخواهانه پیشگام بودند./۹۷۰۷/د103/ب1

ارسال نظرات