۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۵۸۴۴۷۳
معاون تبلیغات آستان قدس رضوی:

اجتماع عزاداران نبوی و رضوی در حرم منور رضوی برگزار می‌شود

معاون تبلیغات آستان قدس رضوی گفت: اجتماع عزاداران نبوی و رضوی در حرم منور رضوی برگزار می‌شود.
حرم رضوی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدجلال حسینی اظهار داشت: در آستانه سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن(ع) و امام رضا(ع) هستیم و حرم مطهر رضوی میزبان هیئت‌های مذهبی، زائران و مجاوران عزاداری است که در این ایام به این حرم نورانی مشرف می‌شوند.

وی ادامه داد: ویژه برنامه شب رحلت رسول الله(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، سه شنبه 15 آبان‌ماه پس از نماز مغرب و عشاء با حضور زائران عزادار در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با بیان اینکه شروع ویژه‌ برنامه عزاداری با قرائت زیارت‌ امین الله و قرآن است، افزود: حجج اسلام والمسلمین ماندگاری و رفیعی سخنرانان ویژه برنامه شب رحلت رسول الله(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در حرم مطهر حضرت رضا(ع) هستند.

حجت الاسلام حسینی مرثیه‌سرایی و سینه‌زنی توسط میثم مطیعی، مهدی رسولی، اصغر زنجانی، ولی‌الله کلامی‌زنجانی، بهلول حبیبی و غلام‌رضا عینی‌فرد را از دیگر برنامه‌های شب رحلت رسول الله(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در حرم مطهر رضوی ذکر کرد.

وی ادامه ‌داد: ویژه برنامه‌های عزاداری و ذکر مصیبت در سالروز رحلت رسول الله(ص) و شهادت امام حسن(ع) و امام رضا(ع) از اذان صبح تا بعد از نماز ظهر و عصر و با حضور عزادارانی که برای عرض تسلیت به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند، تدارک دیده شده است.

وی قرائت زیارت‌های امین الله و زیارت رسول الله(ع) از بعید، سخنرانی ابوالفضل بهرام پور و مرثیه‌سرایی و سینه‌زنی را از دیگر برنامه‌های سالروز رحلت پیامبر(ص) و امام حسن مجتبی(ع) بعد از اذان صبح تا ساعت 6 عنوان کرد.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در توضیح بخش دوم برنامه‌های عزاداری 28 صفر گفت: بخش دوم ویژه برنامه‌های عزاداری از ساعت 9:30 صبح و با مرثیه‌سرایی علی مالکی نژاد، امیرعارف، سعید قانع و جواد غفاریان آغاز می‌شود و تا ساعت 15 ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه ویژه برنامه‌های عزاداری در 28 و 29 صفر به صورت شبانه‌روزی تدارک دیده شده است، افزود: در ویژه برنامه 28 صفر آیت الله سیداحمد علم الهدی و حجت‌الاسلام والمسلمین  سیدمهدی میرباقری سخنرانی خواهند کرد.

به گفته حجت الاسلام حسینی ویژه برنامه شب شهادت امام رضا(ع) نیز چهارشنبه 16 آبان‌ماه پس از نماز مغرب و عشاء در رواق امام خمینی(ره) میزبان عزاداران رضوی است و در این برنامه حجج اسلام والمسلمین مهدی‌ماندگاری و رفیعی سخنرانی خواهند کرد.سیدمجید بنی‌فاطمه و مهدی رسولی مداحانی هستند که در این مراسم به مرثیه‌سرایی و ذکر مصیبت می‌پردازند.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در تشریح برنامه‌های روز شهادت امام رضا(ع) گفت: این مراسم بعد از نماز صبح و با قرائت زیارت‌های امین الله و سخنرانی ابوالفضل بهرام‌پور همراه خواهد بود.

وی افزود: بخش دوم ویژه برنامه‌های عزاداری روز شهادت امام رضا(ع) نیز با مدیحه سرایی علی مالکی‌نژاد، سعید قانع، مهدی رسولی و مهدی نیکبخت آغاز می‌شود.سخنرانی آیت الله سیداحمد علم الهدی و حجت الاسلام سیدمهدی میرباقری از دیگر برنامه‌های عزاداری روز شهادت امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی است.

حجت الاسلام حسینی برگزاری اجتماع عزاداران نبوی و رضوی در روزهای 28 و 29 صفر پس از نماز ظهر و عصر در صحن جامع رضوی را از دیگر برنامه‌های حرم مطهر رضوی برشمرد و افزود: میثم مطیعی، مهدی رسولی و جعفر ملائکه مداحان اجتماع بزرگ عزاداران نبوی و رضوی حرم مطهر هستند. در شب شهادت امام رضا(ع) آیین سنتی خطبه خوانی نیز بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور تولیت آستان قدس رضوی، خادمان، مدیران و مسئولان آستان قدس رضوی و عموم زائران برگزار خواهد شد.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات