۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۵۸۴۴۶۴

فراخوان یازدهمین جشنواره علامه حلی اعلام شد

دبیر جشنواره علامه حلی از اعلام فراخوان یازدهمین دوره این جشنواره خبر داد و گفت: در این جشنواره آثار پژوهشی طلاب جوان شرکت داده می‌شود.
جشنواره علامه حلی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدصالح مازنی طی گفتگویی اظهار کرد: در این جشنواره آثار علمی با محتوای پژوهش، تألیف، تصحیح و ترجمه و در قالب مقاله، کتاب، تحقیق پایانی و پایان‌نامه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به شرایط سنی شرکت‌کنندگان در این جشنواره اضافه کرد: برای ارائه اثر در قالب مقاله و تحقیق پایانی سطح دو (کارشناسی)، شرط سنی برادران 31 سال به اضافه سنوات حضور در جبهه (مدافعان حرم) یا خدمت سربازی یا تحصیل در دانشگاه و برای خواهران31  سال به اضافه سنوات تحصیل در دانشگاه است.

وی اضافه کرد: برای ارائه اثر در قالب کتاب شرط سنی برای برادران و خواهران 31 سال و برای ارائه اثر در قالب پایان‌نامه سطح سه (کارشناسی ارشد) شرط سنی برای برادران 31 سال به اضافه سنوات حضور در جبهه یا خدمت سربازی یا تحصیل در دانشگاه و برای خواهران 35 سال به اضافه سنوات تحصیل در دانشگاه است و پایان‌نامه سطح چهار (دکتری) در این جشنواره پذیرفته نمی‌شود.

حجت‌الاسلام مازنی گروه‌های علمی پژوهشی این دوره از جشنواره را شامل تفسیر و علوم قرآنی، علوم حدیث و درایه، کلام، اخلاق و تربیت، فقه و حقوق اسلامی، فلسفه و منطق، اصول فقه، تاریخ اسلام و تشیع و ادبیات و علوم انسانی (مرتبط با حوزه دین) ذکر کرد.

وی با اشاره به موضوعات بخش ویژه یازدهمین جشنواره علامه حلی «نقش حوزه در تحولات سیاسی ـ اجتماعی صد سال اخیر»، «آسیب‌های اجتماعی»، «سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی» و «چهل‌سالگی انقلاب اسلامی ایران» را موضوعات بخش ویژه ذکر کرد.

دبیر جشنواره علامه حلی خاطرنشان کرد: آثار شرکت داده شده در بخش ویژه جشنواره، از 5 امتیاز تشویقی در نمره ارزیابی برخوردار خواهند بود.

وی یادآور شد: آثار ثبت‌نام شده توسط طلاب خواهر و برادر هر استان، ابتدا در دبیرخانه‌های استانی جشنواره در سراسر کشور بررسی شده و سپس آثار برتر استان‌ها ضمن تجلیل در مراسم استانی، جهت رقابت کشوری به دبیرخانه مرکزی جشنواره در قم ارسال می‌شود.

حجت‌الاسلام مازنی مهلت ارائه آثار به یازدهمین دوره جشنواره را 29 اسفندماه سال جاری ذکر کرد و افزود: طلاب خواهر می‌توانند از طریق سامانه فراخوان‌های پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران و طلاب برادر از طریق وبگاه جشنواره به نشانی jhelli.ir آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند. /۹۲۴/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات