۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۵۸۴۴۳۹
مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی خبر داد؛

برگزاری ۱۵۷ عنوان برنامه در دهه وقف

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از برگزاری ۱۵۷ برنامه در دهه وقف خبر داد.
حجت الاسلام بخشی پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیر کل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: هر ساله از 15 تا 24 آبان ماه به عنوان دهه وقف نام‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه در ایام دهه وقف در خراسان جنوبی 157 عنوان برنامه انجام می‌شود، گفت: دیدار مسؤولان و پرسنل سازمان اوقاف استان با امامان جمعه و فرمانداران در شهرستان‌ها، دیدار با استاندار، دیدار با خانواده شهدا و برگزاری مراسم نکوداشت مجتهد آیت الله هردنگی از جمله برنامه‌های دهه وقف است.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی از قرائت زیارت ازبعید رسول اکرم(ص) در 19 بقعه استان همزمان با سالروز رحلت پیامبراکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در استان خبر داد و افزود: همچنین پیاده‌روی هیئات مذهبی در بقاع متبرکه و برگزاری مراسم شهادت امام رضا(ع) در 19 بقعه از برنامه‌های روزهای پایانی ماه صفر در استان است.

حجت الاسلام بخشی پور تصریح کرد: برگزاری محافل انس با قرآن، برگزاری همایش یاوران و واقفین وقف، برپایی 30 خیمه معرفت و برپایی 29 ایستگاه «همه واقف باشیم» در بقاع متبرکه و مسابقه انشاءنویسی از دیگر برنامه‌های دهه وقف است.

وی ادامه داد: در ایام دهه وقف 49 مبلغ به بقاع متبرکه استان جهت تبیین دهه وقف اعزام می‌شوند که از این تعداد 34 مبلغ بومی و 15 مبلغ غیربومی از استان‌های قم و مشهد هستند.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 53 وقف جدید در استان ثبت شده و در همین مدت نیز 330 سند برای موقوفات اخذ شده است.

حجت الاسلام بخشی پور با بیان اینکه 4 پروژه عمرانی در شهرستان‌های سربیشه، خوسف و سرایان کلنگ‌زنی می‌شود، اظهار کرد: 10 پروژه عمرانی و فرهنگی شامل خانه قرآنی، دو باب مغازه، سالن اجتماعات، خانه خادم، یک باب سوئیت، سقاخانه و زائرسرا در شهرستان‌های سرایان، طبس، قاین، نهبندان، سربیشه و بیرجد به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه وقف‌های قرآنی در استان کم است، گفت: جامعه اسلامی ما قرآنی است اما به این مسأله اهمیت داده نمی‌شود و اعتبارات قرآنی ناچیز است./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات