۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۸۴۴۳۸
ذوالفقاری خبر داد؛

حضور بیش از دو میلیون زائر ایرانی در راهپیمایی اربعین

رییس ستاد مرکزی اربعین از حضور دو میلیون و چهل هزار زائر در برنامه باشکوه راهپیمایی اربعین خبر داد و اعلام کرد که از این تعداد ۱۴۲ هزار نفر از اتباع خارجی بودند.
کربلا ۵ روز مانده به اربعین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین ذوالفقاری رییس ستاد مرکزی اربعین صبح امروز در دیدار حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید، گزارشی از عملکرد این ستاد ارائه کرد و از عضویت 23 دستگاه در این ستاد خبر داد.

وی همگرایی مردم، دستگاه های اجرایی و نهادهای مردمی و هیات های مذهبی را در برنامه اربعین به منظور خدمت رسانی به زوار بی نظیر خواند و گفت: امسال دو میلیون و چهل هزار نفر از مرزهای ما برای سفر اربعین عزیمت کردند که از این تعداد 142 هزار نفر از اتباع خارجی بودند.

ذوالفقاری با اشاره به توسعه زیرساخت ها به منظور بهبود خدمت رسانی به زوار، تصریح کرد: از نظر جاده، پارکینگ و گیت های خروجی وضعیت ما به حد مطلوب رسیده است؛ در حوزه فرهنگی به پنج زبان برنامه های فرهنگی برای زائران در نظر گرفته شده بود.

وی با اشاره به تسریع در روند صدور ویزا در اربعین امسال، گفت: یکی از نگرانی ها درباره اربعین امسال، افزایش هزینه ها بود که بخش عمده آن نیز مربوط به هزینه روادید است، در این زمینه ابتدا با پرداخت ارز ثانویه موافقت شد و در ادامه با پیگیری های صورت گرفته توسط دولت تخفیف 35 درصدی در هزینه روادید انجام شد و ما به التفاوت هزینه های افرادی که با ارز ثانویه اقدام به تامین ویزا کرده بودند، به حساب شان واریز شد.

رییس ستاد مرکزی اربعین از شناسنامه دار شدن موکب های اربعین خبر داد و اعلام کرد: ستاد اربعین با آسیب شناسی های برنامه های سالیان گذشته، تلاش کرد مشکلات را به حداقل برساند، هرچند هنوز نیز مشکلات و نقاط ضعفی وجود دارد و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی با اشاره به گلایه مردم از معطل شدن در بازگشت از مسیر مرز مهران، گفت: حجم تردد بالا از این مرز موجب مشکلاتی برای زائران شد، این در حالی بود که سایر مرزهای ما خلوت و با کمترین مشکل همراه بود.

ذوالفقاری اضافه کرد: 242 هزار نفر در یک روز از مرز مهران وارد کشور شدند، در برخی ساعات 15 هزار نفر در یک ساعت وارد مرز شدند و خدمات رسانی به این حجم از مسافر در یک ساعت مشخص واقعا دشوار است.

وی در ادامه از امضای تفاهم نامه با دولت عراق به منظور ارسال کمک ها و مواد غذایی به داخل خاک این کشور بدون پرداخت هزینه خبر داد و این امر را در بهبود خدمت رسانی و پذیرایی از زوار بسیار مؤثر خواند.

ذوالفقای از فعال بودن 900 موکب در مرزهای ورودی و خروجی کشور به منظور خدمت رسانی مطلوب به زائران در ایام اربعین حسینی خبر داد. /924/پ202/ج

ارسال نظرات