۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۵
کد خبر: ۵۸۴۴۰۵
مدیر حوزه علمیه بناب:

حضور بانوان در ورزشگاه ها جزء ضروریات فرهنگی جامعه نیست

حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی با تأکید بر اولویت‌سنجی در مباحث فرهنگی به ویژه مسائل مربوط به فرهنگ عمومی جامعه، گفت: حضور بانوان در ورزشگاه ها جزء ضروریات فرهنگی جامعه نیست.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالمجید باقری بنابی، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین عبدالمجید باقری بنابی، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بناب امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب با تأکید بر این‌که فرهنگ در جوامع اسلامی باید مبتنی بر ارزش‌های الهی و دینی باشد، اظهار داشت: فرهنگ ایرانی برگرفته از آموزه‌های اسلامی است.

وی با بیان این‌که فرهنگی دینی و انقلابی ملت ایران برگرفته از اعتقادات دینی و الهی است که باید از همه ظرفیت ها در جهت تقویت آن بهره گرفت، افزود: جلسات شورای فرهنگ عمومی دارای ظرفیتی مهم در شناسایی آسیب‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی مناطق مختلف است که باید مباحث به صورت کارشناسی پیگیری شود.

این استاد اخلاق حوزه علمیه آذربایجان با اشاره به این‌که یکی از برکات پیروزی انقلاب اسلامی، حاکمیت فرهنگ دینی در جامعه است، تصریح کرد: عزت و اقتدار نظام اسلامی مرهون حاکمیت فرهنگ دینی در کشور است، دشمن نیز به خوبی دریافته که برای نابودی انقلاب و نظام باید فرهنگ اسلامی را خدشه دار کند.

حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اولویت‌سنجی در مباحث فرهنگی به ویژه مسائل مربوط به فرهنگ عمومی جامعه اظهار داشت: طرح مسائلی که چالش جدی جامعه نیست؛ همواره با حاشیه‌هایی همراه است که در نهایت با نتیجه مطلوب همراه نیست.

مدیر حوزه علمیه بناب با بیان اینکه در مقطع کنونی حضور بانوان در ورزشگاه ها جزو ضروریات نبوده و نباید چنین موضوعاتی طرح شود؛ افزود: این موضوع در شهرهای بزرگ کشور مطرح بوده که باید آن هم با رعایت مسائل و چالش‌های موجود مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین مهدی راحلی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بناب در سخنانی با بیان اینکه شهرستان بناب دارای 48 موقوفه است، اظهار داشت: این تعداد دارای 164 رقبه است که 113 مورد اعیانی بوده و 10 مورد نیز زمین است؛ ضمن این‌که شاهد افزایش میزان موقوفات ثبتی در بناب هستیم.

وی با بیان این‌که شهرستان بناب دارای 179 مسجد و 12 حسینیه و یک زینبه است که از این تعداد مسجد تنها 37 مسجد دارای خادم هستند، افزود: شهرداری به چندین قطعه از موقوفات شهرستان در قالب اجرای طرح های شهرداری ورود کرده و علیرغم مکاتبات و پیگیری های لازم اقدامی از سوی شهرداری صورت نگرفته است.

حبیب صدقی، دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب نیز در سخنانی با اشاره به نام گذاری 14 آبان بنام روز فرهنگ عمومی گفت: شورای فرهنگ عمومی بناب در سال 1386 پس از ابلاغ دستورالعمل سراسری تشکیل شوراهای فرهنگ عمومی تشکیل و تاکنون 70 جلسه با 80 مصوبه داشته است./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات