۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۵۸۴۳۹۶
حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی:

علت اصلی تأکید بر زیارت و شعائر دینی احیای عقول و قلوب است

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که علت اصلی تأکید بر زیارت و شعائر دینی احیای عقول و قلوب است، گفت: امام حسین(ع) خون دل خود را در راه خدا داد تا مردم از جهالت و ضلالت رهایی پیدا کنند.
حجت الاسلام سیدح سین مؤمنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی استاد سطح عالی حوزه علمیه قم امروز در مراسم عزاداری بیت حضرت آیت الله وحید خراسانی که با حضور این مرجع تقلید برگزار شد، با بیان این که نزاع کربلا بین عقل و جهل بود، گفت: کسانی که در مقابل سیدالشهدا ایستادند عالم بودند که ایشان چه جایگاهی دارد اما علم آن ها نفعی نداشت چرا که جنود جهل بر جنود عقل غلبه پیدا کردند.

وی افزود: غلبه جنود جهل سبب شد تا مصیبت کربلا را رقم بزنند، امام حسین(ع) حتی خود را معرفی کردند اما گوش شنوایی وجود نداشت تاسخنان حضرت را بشنود، عده ای غربت سیدالشهدا را دیدند اما هیچ عکس العملی نشان ندادند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که برخی از کسانی که مقابل حضرت قرارگرفتند سابقه های خوبی داشتند، اظهار داشت: گاهی طرف می بیند اما کور است و کاری نمی کند و می شنود اما کر است و هیچ عکس العملی نشان نمی دهد.

وی چند عامل را سبب غلبه لشکر جهل بر عقل و قساوت قلب انسان دانست و ادامه داد: اگر کسی حق الناس بر گردن داشته باشد دیگر نمی تواند ببیند و بفهمد و امام خود را یاری کند، چنین کسی نمی تواند در جبهه امام محکم بماند.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با بیان این که حرام خواری عامل دیگر غلبه جهل بر عقل است، ابراز داشت: در جایی که نزاع بین عقل و جهل باشد و عقول مرده باشد باید مانند سیدالشهدایی به قتلگاه برود تا عقول زنده شود.

وی عنوان کرد: دور شدن از نور ولایت سبب قساوت قلب می شود، هر اندازه انسان به نور ولایت نزدیک تر باشد حیات بیشتری دارد اما اگر کسی از صراط  اهل بیت(ع) فاصله بگیرد قلب او می میرد، اگر نور ولایت به قلب انسان نتابد حتما می میرد، انسان باید خود را در معرض نور عترت قرار دهد.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: علت اصلی تأکید بر زیارت و شعائر دینی احیای عقول و قلوب است، امام حسین(ع) خون دل خود را در راه خدا داد تا مردم از جهالت و ضلالت رهایی پیدا کنند./1323/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات