۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۵۸۴۳۵۶

ثبت ۱۳۹ وقف جدید در آذربایجان شرقی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از ثبت ۱۳۹ وقف جدید در سال جاری خبر داد و گفت: امسال از محل اجرای نیت واقفان یک میلیارد و ۴۲۹ میلیون ریال به حوزه‌های علمیه کمک شده است.
علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت فرا رسیدن هفته وقف ترتیب یافت، اظهار داشت: در سال جاری 139 وقف جدید در سراسر استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد محسوس هستیم.

وی با بیان این‌که امسال از محل اجرای نیت واقفان یک میلیارد و 429 میلیون ریال به حوزه‌های علمیه کمک شده است، خاطرشان کرد: 26 میلیارد و 648 میلیون ریال به مساجد، برای نیات اجتماعی 7 میلیارد و 341 میلیون ریال، برای نیات خیریه 9 میلیارد ریال، نیات مذهبی 13 میلیارد ریال و کمک به دارو و درمان 390 میلیون ریال کمک شده است.

حجت الاسلام مصائبی با اشاره به این‌که 105 میلیون ریال به تهیه جهیزیه، 105 میلیون ریال برای به موسسه های خیریه و 733 میلیون ریال برای ازدواج افراد کم بضاعت پرداخت شده است، افزود: 125 امامزاده استان در حال تعمیر و بازسازی است که تعدادی از آنها به اتمام رسیده است.

وی با بیان این‌که سال جاری یک هزار و 485 رقبه با 364 برگ سند مالکیت ثبت و بیش از 2 هزار و 479 رقبه نقشه دار شده است، افزود: سه سال است که موکب اوقاف آذربایجان شرقی در شهر سامرا با دعوت مسؤولان این شهر مستقر می‌شود، که هزینه های این موکب از محل نیات واقفان، صورت می گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی همچنین از برپایی نمایشگاه هفته وقف در مصلی اعظم حضرت امام خمینی(ره) خبر داد و افزود: این نمایشگاه همزمان با دهه وقف، ۱۸ آبان ماه روز جمعه به منظور ارائه گزارش عملکرد اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی به مردم برپا می شود.

حجت الاسلام مصائبی با اشاره به اینکه اوقاف آذربایجان شرقی در بخش‌های فرهنگی، عمرانی و تثبیت موقوفات فعال است، اظهار داشت: در حوزه فرهنگی طرح‌های مختلفی از جمله آرامش بهاری، خیمه‌های معرفت، نشاط معنوی، ضیافت الهی، بصیرت عاشورایی، لبیک یا حسین، احلی من العسل، بزرگداشت امامزادگان، همایش رهروان زینبی و... برگزار شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای احیای موقوفات استان، از یافت اصل وقف نامه قائم مقام فراهانی در کتابخانه مجلس خبر داد و گفت: با ارائه این مدرک به دادگاه، حکم نهایی برای بیش از 38 هزار هکتار اراضی قائم مقام فراهانی به نفع موقوفات آذربایجان شرقی صادر شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی  با بیان این‌که 64 پرونده موقوفات استان در محاکم قضایی است که 38 فقره از این پرونده‌ها در حال اجرای احکام است، گفت: تاکنون 1485 رقبه با 364 برگ سند مالکیت تثبیت شده که شاخص ترین آنها اخذ سند عون بن علی است./935/پ204/ب1

ارسال نظرات