۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۵۸۴۳۴۹
متکی:

اراده ملت ایران در مقابل مواضع آمریکا تغییر نمی‌کند

وزیر اسبق امور خارجه ایران با بیان اینکه اراده ملت ایران در مقابل آمریکا تغییری نمی‌کند، گفت: ایستادگی و مقاومت مردم ایران در مقابل استکبار امروز یا ۱۲ آبان یا روز دیگر تغییری نمی‌کند.
منوچهر متکی

به گزارش خبرگزاری رسا، منوچهر متکی در جمع راهپیمایان 13 آبان اظهار داشت: 13  آبان نقطه عطفی در سال‌های مبارزه با طاغوت و اوج‌گیری نهضت اسلامی است. این روز چه در سال‌ها و ماه‌های قبل از پیروزی انقلاب و چه در نخستین سال بعد از پیروزی انقلاب روز مهمی است.

وی بیان کرد: تبعید حضرت امام خمینی(ره) و شهادت جمعی از دانش‌آموزان و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران در سال های 43، 57 و 58 نقاط عطف ماندگاری برای رساندن یک پیام واضح و روشن است. پیام روشن آن در 13 آبان 42 این بود که می‌خواهیم خودمان باشیم و ملت ایران می‌خواهد خودش باشد و بهای این استقلال‌خواهی را به قیمت تبعید امام و مقتدایش پذیرا شد.

معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان ما در اوج‌گیری نهضت اسلامی به میدان آمدند تا درس عاشورا و اباعبدالله (ع) در صحنه پیکار حق علیه باطل را به تصویر بکشند.

متکی با بیان اینکه صدها هزار شهید برای این انقلاب جان خود را فدا کردند، افزود: کوچه‌ها و خیابان‌ها به نام این شهدا نامگذاری شده که آدرس این انقلاب فراموش نشود.

وزیر اسبق امور خارجه کشورمان تصریح کرد: آمریکایی‌ها در طول 40 ساله گذشته از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی دریغ نکردند. آنها زمانی راضی می‌شوند که ما از همه چیز دست بکشیم و در اختیار آنان باشیم.

وی با اشاره به اینکه شکست امروز آمریکا به وضوح قابل مشاهده است، گفت: نمونه این شکست‌ها اعزام نیروهای نظامی به کشورهای اطراف ایران و منطقه است که هر بار با شکست روبه‌رو شده است.

متکی با بیان اینکه امروز کشورهای دنیا اعتماد خود را نسبت به آمریکا از دست داده‌‌اند، بیان کرد: اینکه بگوئیم  ترامپ فرد نیمه‌دیوانه یا دیوانه است، مسئله نیست بلکه آنچه امروز آمریکا را به چالش کشیده سیاست‌های آن است. آمریکای با نقاب دموکرات‌ها هستند و آمریکای بدون نقاب جمهوری‌خواهان هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: برخورد با ایران که ترامپ این روزها از آن سخن می‌گوید متعلق به زمان حال نیست، از پیروزی انقلاب اسلامی همواره مورد توجه آمریکا بوده است‌.

متکی با اشاره به اینکه منطق آمریکا بر مبنای قدرت و زورگویی است، گفت: امام راحل این مبنا را بر هم زد و فرمودند از منطق ما قدرت بیرون می‌آید.

وزیر اسبق امور خارجه ایران افزود: دشمنان انقلاب اسلامی  به ویژه آمریکا می‌خواستند خروش مردم در 13 آبان امسال  را در نطفه خفه کنند اما امروز با حضور پرشور مردم  آمریکایی‌ها از همیشه رسواتر شدند.

وی با بیان اینکه امروز روز بزرگ در تاریخ است و حضور مردم در راهپیمایی 13 آبان دو پیام مهم برای برون مرزی‌ها و مسئولان نظام دارد گفت: پیام مردم به دوستداران انقلاب  این است که امروز جبهه بزرگ مقاومت در سراسر منطقه شکل گرفته است و ملت ایران الهام‌‌بخشی انقلاب را برای جهانیان پاسداری کرده و همراه با شما هستیم.

متکی افزود: مردم با حضور خود در راهپیمایی 13 آبان ثابت کردند، ما ایستاده‌ایم و راست قامتان تاریخ هستیم و امام، رهبر و شهدا را فراموش نمی‌کنیم و نمی‌گذاریم اوضاع به روال سابق برگردد.

وزیر اسبق امور خارجه ایران با اشاره به اینکه این راهپیمایی برای مسئولان هم پیامی دارد، گفت: حضور مردم در راهپیمایی امروز نشان داد که ملت ایران با وجود فشارهای اقتصادی، تحریم‌ها، نارسایی‌ها و ناکارآمدی‌ها پای انقلاب اسلامی هستند و رسالت خود را انجام دادند و مسئولان از این جریان عقب افتادند.

وی با تاکید بر اینکه ما مسئولان همیشه از مردم عقب بوده‌ایم، افزود: مردم لحظه‌ای در دفاع از نظام اسلامی کوتاهی نکرده و حرمت شهدار ا حفظ کردند اما ما مسئولان در همه دولت‌ها کم آوردیم.

متکی با بیان اینکه کارهای فراوانی در کشور انجام شده است، بیان کرد: کارهای انجام شده با آنچه شان ملت است، فاصله زیادی دارد.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات