۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۵۸۴۲۹۲
پرونده بلوغ(۲)

نباید از تربیت صحیح جنسی نوجوانان غافل شد

مدیر مدرسه علمیه رشد با تأکید بر ضرورت تربیت صحیح نوجوانان گفت: باید به نوجوان در زمینه‌های مختلف آگاهی داد و البته برای آن قالب روشنی داشت تا زمینه‌های اخلاقی و تربیتی تبیین شود.
شفیعی رشد

حجت الاسلام ابراهیم شفیعی، مدیر مدرسه علمیه رشد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تاکید بر اهمیت دوران نوجوانی و این که ابعاد مسأله بلوغ و حساسیت های این دوران  به درستی در جامعه ما تبیین نشده است، گفت: باید به نوجوان در زمینه‌های مختلف آگاهی داد و البته برای آن قالب روشنی داشت تا زمینه‌های اخلاقی و تربیتی تبیین شود.

وی با توضیح درباره مشکلات دوران بلوغ ادامه داد: در مدرسه توحید شیوه‌های مختلفی برای برخورد با مشکلات دوران بلوغ وجود دارد و در فضاهای مختلفی موضوعات مورد نیاز در سن بلوغ برای دانش آموزان تبیین می شد. ولی در ادامه به این نتیجه رسیدم که وقتی موضوع در فضای حیا مطرح شود، موثرتر است. البته یک مقدمه‌چینی صحیح نیاز دارد تا به استقبال مسئله تربیت صحیح جنسی برویم و در این صورت قطعا بچه‌ها با استقبال بیشتری بحث را درک و مدیریت می‌کنند.

مدیر مدرسه رشد درباره آموزش صحیح دوران بلوغ به طلاب در مدرسه علمیه رشد گفت: برای اینکه فضای مدرسه را بتوان پیرامون موضوع بلوغ مدیریت کرد با سه گروه برخورد داریم؛ بچه‌ها، والدین و کارکنان مدرسه و ما برای هر سه سطح درباره آشنایی با معضلات دوران بلوغ برنامه برگزار می‌کنیم.

وی در پایان به کلاس‌های آموزشی اشاره کرد و افزود: نزدیک به سه تا پنج جلسه برای بچه‌ها برنامه آموزشی برگزار می شود. از مسئله خوراک تا مسائل اخلاقی به طلبه توضیح داده می‌شود تا بتوانند در مسیر مقابله و مواجهه با بحران‌هایی که پیش روی زندگی او است، برخورد صحیحی داشته باشد.

گفتنی است، گفت‌وگوی تفصیلی با حجت الاسلام شفیعی مدیر مدرسه رشد به زودی در سرویس فرهنگی اجتماعی رسا منتشر خواهد شد./۹۱۸/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات