۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۵۸۴۲۵۱
نماینده خبرگان رهبری:

آمریکا هیچ گاه قابل اعتماد نبوده است

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر این‌که دولتمردان برای حل مشکلات اقتصادی کشور باید به ظرفیت های درونی نظام توجه کنند، گفت: آمریکا هیچ گاه قابل اعتماد نبوده است.
پورمحمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شسرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در اجتماع شرکت‌کنندگان راهپیمایی یوم الله 13 آبان در مراغه با اشاره به وقایع 13 آبان اظهار داشت: نگاهی به حوادث این روز تاریخی نشان می‌دهد که ملت ایران همواره ضلم‌ستیز و مدافع مظلوم بوده اند.

وی با اشاره به این‌که ایستادگی در برابر لایحه ننگین کاپیتولاسیون یکی از برگ‌های زرین تاریخ تشیع و روحانیت است، افزود: امام خمینی در اوایل دهه چهل با شجاعت هر چه تمام در برابر این لایحه ایستادگی و سخنرانی کرد، هر چند در نهایت منجر به تبعید آن رهبر انقلاب اسلامی شد.

امام جمعه مراغه با بیان ین‌که نخستین جرقه انقلاب اسلامی ایران با سخنرانی افشاگرانه و کوبنده امام راحل در سال 42 زده شد، ادامه داد: نهضت مبارزاتی حوزه های علمیه، روحانیت و اقشار مختلف مردم علیه رژیم ستمشاهی سال به سال ابعاد گسترده‌تری به خود گرفت و تا جایی که در 13 آبان سال 1356 دانش آموزان و دانشجویان انقلابی نیز علیه طاغوت به پاخاستند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی تسخیر لانه جاسوسی آمریکا پس از پیروزی انقلاب اسلامی همزمان با 13 آبان سال 58 را یکی از مهم ترین وقایع انقلاب برشمرد و گفت: این اقدام مهم که از سوی دانشجویان پیرو خط امام رقم خورد؛ به تعبیر امام خمینی(ره) انقلابی دوم بوده است.

نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که در طول چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران؛ آمریکا هیچ‌گاه در براندازی از نظام اسلامی ملت ایران عقب‌نشینی نکرده است، افزود: در طول ادوار مختلف شاهد افول قدرت پوشالی آمریکا بوده ایم، چنانکه تحریم‌های آمریکایی دیگر با همراهی کشورهای غربی مواجه نیست.

وی خروج آمریکا از برجام و تهدید به اعمال تحریم های جدید علیه کشورمان را نشان از استیصال ایالات متحده در مقابله با نفوذ و قدرت منطقه ای ایران دانست و گفت: مستثنی کردن هشت کشور از تحریم های نفتی علیه کشورمان حاکی از عدم همراهی کشورهای مختلف با آمریکا است.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی ادامه داد: تجربه نشان داده که آمریکا هیچ گاه قابل اعتماد نبوده و دولت این کشور با وجود ادعاهای حقوق بشری همواره در برابر جنایات آل سعود و رژیم صهیونیستی سکوت و بلکه حمایت کرده است، دولتمردان برای حل مشکلات اقتصادی کشور باید به ظرفیت های درونی نظام توجه کنند./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات