۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۵۸۴۲۴۷
امام جمعه تبریز:

امید بستن به آمریکا اشتباهی بزرگ است

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: شعار «مرگ بر آمریکا» بنا به ادله عقلی، نقلی و عملی باید استمرار داشته باشد، چراکه کینه‌توزی آمریکا علیه ایران در قالب‌های مختلف قابل مشهود است.
آل هاشم امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در اجتماع شرکت‌کنندگان در راهپیمایی ۱۳آبان تبریز اظهار داشت: ۱۳ نماد عزت، اقتدار و استکبارستیزی ملت ایران در برابر ظالمان است.

وی با تأکید بر این‌که یوم الله ۱۳ آبان ماه روز استواری ملت ایران در مقابل ترفندهای استکبار جهانی است، خاطرنشان کرد: جنایات آمریکایی علیه ملت ایران در طول چهل سال گذشته و حتی تاریخ قبل از انقلاب بر کسی پوشیده نیست؛ امسال نیز از سوی رئیس جمهور آمریکا در این روز شاهد آغاز دور جدید تحریم‌های نفتی علیه ایران هستیم.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که شعار مرگ بر آمریکا به شعور ضد آمریکایی در سراسر جهان تبدیل شده است، تصریح کرد: فلسفه شعار مرگ بر آمریکا با کمک ملت ایران، نسبت به رفتارهای خصمانه آمریکا در کشور ایران اسلامی باز می‌گردد، از این رو در بیان ریشه‌های شکل‌گیری این شعار می‌توان به ماهیت سلطه‌ستیزی ملت ایران اشاره کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که استکبار ستیزی، برائت از مستکبران، دشمن‌شناسی و بصیرت ملت ایران ریشه در باورهای دینی و شیعی دارد، افزود: سابقه آمریکا در کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲، حمایت از رژیم پهلوی، تلاش برای براندازی انقلاب اسلامی، ترور سران نظام، تحمیل جنگ هشت ساله، تحریم‌های اقتصادی و ... تنها بخشی از فتنه‌های دولت آمریکا است.

وی ادامه داد: شعار مرگ بر آمریکا از همان ابتدا مخالفانی داشته، برخی از آنها ناشی از برداشت‌های انحرافی از مباحث دینی اخلاقی نظیر  تعیین مصداق برای استکبار و یا پرهیز مومنان از گفتن نفرین و لعن مطرح شد، ولی تبار شناسی مخالفان نشان می‌دهد جریان ایجاد شده دارای پشتوانه اعتقادی برای بازگرداندن آمریکا به کشور بوده است.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: شعار «مرگ بر آمریکا» بنا به ادله عقلی، نقلی و عملی باید استمرار داشته باشد، چراکه کینه‌توزی آمریکا علیه ایران اسلامی در قالب‌های مختلف از جمله جنگ رسانه‌ای و اقتصادی قابل مشهود است؛ امید بستن به آمریکا اشتباهی است که نباید از مسؤولان نظام تکرار شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به این‌که حذف شعار «مرگ بر آمریکا» با هدف تطهیر جنایات شیطان بزرگ و مستکبر مطرح می‌شود، خاطرنشان کرد: آمریکا در شرایطی برای برای کاهش نفرت عمومی در سراسر جهان هزینه می‌کند، که دیگر تمام ملت‌های آزادیخواه نسبت به خوی استکباری این کشور آگاه شده اند.

وی با بیان این‌که هیچ‌گاه نباید فریب لبخند آمریکا را بخوریم، افزود: رهبری فرمودند که روحیه مقاومت در برابر دشمن باید تقویت شود، در شرایط کنونی جوانان در قبال مسأله پیشرفت کشور مسؤولیت‌پذیر باشند و به دشمنان نظام بفهمانند که ایران اسلامی با تکیه بر دانش و اخلاص جوانان کشور هر تحریمی را بی‌اثر خواهد کرد./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات