۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۵۸۴۱۷۳

جنایت جدید ائتلاف آمریکایی در حومه دیرالزور سوریه

ائتلاف آمریکایی در حالی مدعی مبارزه با داعش است که اخیرا گروهی از تروریست های داعش را از مناطق بحران سوریه به جای امنی در عراق منتقل کرده بود.
جنگنده

به گزارش خبرگزاری رسا، در حمله هوایی جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا علیه شهرک هجین در استان حومه شرقی دیرالزور در شرق سوریه ۱۵ تن کشته شدند.

منابعی محلی و رسانه‌ای اعلام کردند که نیروهای ائتلاف ضد داعش شدیدترین حملات خود را طی چند ماه گذشته علیه محله‌های مسکونی شهرک "هجین" واقع در شرق شهر دیرالزور انجام دادند که منجر به کشته شدن ۱۵ غیرنظامی شد که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. همچنین تعداد زیادی در این حملات زخمی شدند. آنها در منازل نزدیک به مسجد خالد بن ولید در شهرک هجین بودند.

رامی عبدالرحمان، مدیر مرکز دیده بان حقوق بشر سوریه نیز در این باره به خبرگزاری فرانسه، گفت‌: در حملات هوایی جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش به شهرک‌های هجین، السوسه و الشفعه واقع در استان دیر الزور ۱۴ غیرنظامی از جمله پنج کودک و پنج زن کشته شدند.

وی در ادامه‌ گفت‌: تعداد قربانیان این حملات به دلیل وخامت حال برخی از زخمی‌ها رو به افزایش است. همچنین در حملات جنگنده‌های ائتلاف به دیگر مناطق دیر الزور ۹ تن از داعشی‌ها کشته شدند.

مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه افزود: بمباران‌های جنگنده‌های ائتلاف ادامه داشته و پس از حمله ناکام داعش به پایگاه البحره متعلق به نیروهای ائتلاف که فاصله اندکی با مناطق تحت کنترل شبه نظامیان دارد، شدت یافته‌اند.

پیش از این دمشق اعلام کرده بود: جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش در اکتبر گذشته دست کم سه بار شهرک هجین را با خمپاره‌های حاوی فسفر سفید که جزو سلاح‌های ممنوعه است، بمباران کردند.

دیده بان حقوق بشر سوریه همچنین گفت: نیروهای ائتلاف ضد داعش در شدیدترین حملات توپخانه‌ای و هوایی خود از دهم اکتبر مناطقی در آخرین پایگاه داعش در استان دیرالزور را هدف قرار دادند.

طی چند هفته‌ گذشته گروه‌های باقی‌ مانده داعش طی حملاتی شدید موفق به گسترش مناطق تحت کنترل کرد در شرق فرات شدند.

وزارت دفاع روسیه ماه گذشته تاکید کرد: تعلل آمریکایی و نیروهای هم‌پیمان با آنها موجب شد تروریست‌ها  کنترل کامل نوار واقع در طول شرق رودخانه فرات واقع در حد فاصل دو شهرک هجین و السوسه را به دست بگیرند.

همچنین اخباری از اسارت حدود ۷۰۰ تن از ساکنان این مناطق بدست داعش منتشر شده است. 

دیده بان حقوق بشر سوریه گزارش داد: با کشته شدن ۹ داعشی در حملات جنگنده‌های ائتلاف تعداد کل داعشی‌هایی که از دهم سپتامبر گذشته در حملات این جنگنده‌ها کشته شده‌اند، به ۸۲ تن رسید.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات