۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۵۸۴۱۶۶

رایزنی ایران و اندونزی در حوزه فعالیت‌های قرآنی

با پیروزی معارضان «نجیب عبدالرزاق» نخست وزیر پیشین اندونزی در انتخابات، زمینه همکاری این کشور با ایران در حوزه دینی فراهم شده است.
رایزن ایران

به گزارش خبرگزاری رسا، مهرداد رخشنده، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اندونزی در چارچوب توسعه ارتباطات دینی و فرهنگی با کیایی حاجی سیف‌الله معصوم، رییس جمعیت قرّاء و حفاظ سازمان نهضت العلماء اندونزی دیدار کرد.

رخشنده در سخنانی با تأکید بر ضرورت توسعه روابط دینی و فرهنگی دو کشور بزرگ اسلامی ایران و اندونزی گفت: امروز پس از گذشت چهل سال از عمر جمهوری اسلامی ایران، شاهد پیشرفت‌های بسیار گران‌سنگ در حوزه‌های دینی و قرآنی هستیم و قاریان و حافظان بسیاری را به جامعه بین‌الملل معرفی کرده‌ایم.

رایزن فرهنگی کشورمان در اندونزی افزود: قرآن و آموزه‌های آن در جامعه و زندگی روزمره مردم ایران شکل گرفته است و تجارب خوبی در برگزاری مسابقات، نمایشگاه‌های قرآن کریم، مطالعات و پژوهش‌های قرآنی، چاپ و نشر داشته‌ایم و همچنین در تفسیر، حفظ و قرائت قرآن برای سنین مختلف، روش‌‎های متنوع و نوینی داریم تا یادگیری و فهم درست قرآن برای همه افراد، روان و آسان شود.

وی، آمادگی این نمایندگی فرهنگی را برای انتقال این تجارب به جامعه اندونزی به منظور توسعه و ارتقای روابط دوجانبه اعلام کرد.

کیایی حاجی سیف‌الله معصوم نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و تشکر از ارسال و اهدای قرآن کریم به جمعیت قرّاء و حفاظ سازمان نهضت العلماء اندونزی، گفت: امروز فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه قرآن کریم بر هیچ کس پوشیده نیست و به یقین بهره‌برداری از این تجارب در راستای اهداف این جمعیت نیز بوده است.

رییس جمعیت قرّاء و حفاظ سازمان نهضت العلماء اندونزی افزود: امیدوار هستیم با حضور رایزنی فرهنگی ایران بتوانیم این فعالیت‌ها و تبادلات را که در گذشته به صورت پراکنده انجام می‌شد، به صورت مستمر انجام دهیم و ما هم آمادگی کامل داریم تا از برنامه‌های قرآنی ایران در اندونزی حمایت کنیم.

در ادامه این دیدار، درباره گروه‌های افراطی و افراط‌گرایی و آسیب‌های آن، مسأله فلسطین، حرکت‌های تفرقه‌آمیز دشمنان اسلام و ضرورت وحدت و هوشیاری مسلمانان بحث و تبادل نظر شد.

منبع: ایکنا

ارسال نظرات