۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۵۸۴۱۴۴
مجمع نمایندکان طلاب:

عافیت طلبان با اشک تمساح برای مقام مرجعیت چهره عوض کرده اند

مجمع نمایندگان طلاب تأکید کرد: خیرخواهی مجتهدی بزرگوار نسبت به مجتهد دیگر این روزها موجب سوء استفاده و برداشت‌های جناحی و حزبی و راه اندازی موج تبلیغات علیه بزرگان حوزه علمیه شده است.
مجمع نمایندگان طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم پیرامون نامه خیرخواهانه آیت الله یزدی به حضرت آیت الله شبیری زنجانی بیانیه ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

حوزه‌های علمیه در تاریخ خود شاهد تبادل نظریات و آزاد اندیشی‌های زیادی بوده که این روزها شاهد یکی از این موارد بوده و هستیم که نامه آیت الله یزدی به آیت الله العظمی شبیری زنجانی است.

حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی دامت برکاته که خود از مراجع بزرگوار و دارای کرسی تدریس و شاگردان مبرز می‌باشند، مقام علمی و تکریم ایشان بر کسی پوشیده نیست.

حضرت آیت الله یزدی از فقهای بزرگ است که از قبل از انقلاب تاکنون رنج زندان‌های قبل از انقلاب را چشیده و پس از آن نیز تاکنون به عنوان مجتهدی انقلابی توانسته در سنگرهای مختلف که توسط حضرت امام خمینی «رحمت الله علیه» و مقام معظم رهبری«مدظله العالی» ترسیم گردیده؛ ایفای نقش نموده و سهم بسزایی در پیشبرد اهداف بلند انقلاب اسلامی داشته باشد.

خیرخواهی مجتهدی بزرگوار نسبت به مجتهد دیگر این روزها موجب سوء استفاده و برداشت‌های جناحی و حزبی و راه اندازی موج تبلیغات علیه بزرگان حوزه علمیه شده است.

همچنین شاهد به میدان آمدن دوباره برخی عناصر فتنه طلب و لندن نشینان در این هیاهوی توخالی هستیم.

باید به کسانی که روزی دین را افیون ملت‌ها می‌دانستند و امروز به فکر مراجع و حوزه و روحانیت افتاده‌اند یادآور شویم؛ که چرا روزی که قرآن‌ها را آتش زدند، مساجد و حسینیه و کتب ادعیه مأثوره را به آتش کشیدند، عکس امام راحل را پاره نموده و به بیرق اباعبدالله الحسین جسارت کردند چرا سکوت کردید؟ چرا آن روز وا اسفا سر نداده و در مقابل این همه جسارت‌ها سکوت نمودید؟ چرا ده‌ها توهین به قرآن و اسلام و اهلبیت علیهم السلام را نادیده گرفتید؟

این عافیت طلبان یک بام و دو هوا که امروز با اشک تمساح برای مقام منیع مرجعیت؛ نقاب زده و چهره عوض کرده‌اند عقده کدام انتقام گیری شما از حوزه و نظام است؟ کسانی که دیروز نقد معصومین داشتند چطور شده است که امروز نامه خیرخواهانه دو مجتهد را دغدغه خود می‌دانند؟

راستی آیا نامه نگاری عالمی برای عالم دیگر را اینگونه باید مورد بهره برداری سیاسی و حزبی و مقاصد شوم  قرار داد؟ شما چه پاسخی در مقابل امت اسلام خواهید داشت؟

کسانی که بدون آگاهی و بصیرت سیاسی چنین موضع‌گیری‌هایی می‌نمایند متوجه این خطر بزرگ نیستند که سیاستهای غلط در نهایت دین را به قتلگاه کشانده و امت اسلام را مورد بهره وری دشمنان قرار می‌دهد.

مباحثه طلبگی که دیروز شفاهی و امروز به شکل کتبی مطرح شده است متأسفانه با عقبه‌ای هدایت شده از آن سوی مرزها، موجب وادادن ساده لوحانی در داخل گردیده و برآیندی به وجود آورده و مسائلی را دامن زده که به صلاح هیچ کس و هیچ جایگاه و شخصیتی نیست.

ناگفته پیداست دشمنان قسم خورده این نظام و انقلاب میلیاردها دلار جهت تفرقه در بین حوزه‌های علمیه و مراجع هزینه کرده و می‌کنند ولی این آرزوی شیطانی را به گور خواهند برد.

مراجع عظام تقلید همیشه و در همه زمان‌ها نصایح خود را بیان داشتند ولی متأسفانه بسیاری از نصیحت‌های ایشان مانند مشکلات اقتصادی مردم، مباحث ربوی بانک‌ها و... نه تنها توجهی نشده بلکه به فراموشی سپرده شده است و در برخی موارد باطعنه برخی لیبرال‌ها مواجه شده است.

امروز با توجه به مشکلات مختلف اقتصادی وظیفه همگان است با انسجام و وحدت و همدلی در راه رفع مشکلات به صورت علمی و عملی تلاش نمائیم.

مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم لازم می‌داند از متانت و شخصیت بی‌بدیل حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی«دامت برکاته» قدردانی ‌نماید و قطعاً ایشان از واماندگان و طراحان چنین مجلسی که در تهران صورت گرفت ابراز برائت و بیزاری دارند و همچنین از شاگرد مبرز امام راحل حضرت آیت الله یزدی«دامت برکاته» که دلسوزانه و مخلصانه به وظیفه خویش عمل نموده قدردانی می‌نماییم و طول عمر و عزت هر دو بزرگوار را از خداوند منان خواهانیم./1330/د۱۰۳/ق

مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم - 97/8/12

ارسال نظرات