۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۵۸۴۱۳۹

طلاب خواهر زنجان با مبانی «بهداشت و سلامت» آشنا شدند

کارگاه آموزشی ارتقای فرهنگ سلامت با موضوع‌های بهداشت خانواده و اصول تغذیه سالم در مدارس علمیه خواهران الزهرا و خدیجه کبری(س) زنجان برگزار شد.
بهداشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، کارگاه آموزشی ارتقای فرهنگ سلامت امروز با موضوع‌های بهداشت خانواده و اصول تغذیه سالم به همت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان زنجان، در مدارس علمیه خواهران الزهرا و خدیجه کبری(س) زنجان برگزار شد.

خدامرادی، کارشناس بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان در این کارگاه آموزشی یکی از مشکلات امروز مردم سبک غلط در تغذیه و بهداشت دانست و اظهار داشت: ناآگاهی از ارزش غذایی برخی خوراکی‌ها و گرایش جوانان به سمت مواد سرخ‌شده و فست‌فود منجر به سوء تغذیه و بیماری های مختلف شده است.

وی با اشاره به این‌که اغلب غذاهای اصیل، بومی و سنتی مناطق مختلف کشور از سلامت و غنای کافی برخوردار هستند، افزود: برخی از مواد غذایی که سهم زیادی از مصرف مردم را در بر می‌گیرند، اگر به‌صورت صحیح استفاده شوند از ارزش غذایی بالایی برخوردار خواهند بود.

این کارشناس بهداشت با مثال زدن برنج و نان، به‌عنوان یکی از پرمصرف‌ترین مواد غذایی در کشور گفت: بهتر است برنج به‌صورت کته پخته شده و نان مصرفی نیز از آردهای سبوس‌دار بهداشتی تهیه شده باشد، که متأسفانه این مسأله کمتر مورد توجه خانواده ها قرار می گیرد.

خدامرادی مصرف بهینه از محصولات لبنی را ضروری دانست و افزود: یکی از راه‌های جلوگیری از پوکی استخوان استفاده از لبنیات به ویژه شیر است، مصرف لبنیات در سنین کودکی و نوجوانی و البته افراد مسن از اهمیت مضاعفی برخوردار است.

گفتنی است، کارگاه آموزشی ارتقای فرهنگ سلامت با موضوع‌های بهداشت خانواده و اصول تغذیه سالم با حضور 120 نفر از طلاب خواهر برگزار شد و در پایان این کارگاه به هر یک از شرکت‌کنندگان یک جلد کتاب به نام آشنایی با بهداشت و اصول تغذیه اهدا شد./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات