۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۵۸۴۱۰۳
به همت معاونت فرهنگی شهرداری اهواز صورت گرفت؛

راه اندازی پویش حماسه بزرگ اربعین ۹۷

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز از راه اندازی پویش حماسه بزرگ اربعین ۹۷ به همت معاونت فرهنگی شهرداری اهواز خبر داد.
اربعین

احمد سراج، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهار داشت: معاونت فرهنگی شهرداری اهواز در مرز چذابه کارهای فرهنگی از قبیل احداث نمازخانه در میان مواکب راه اندازی کرد تا مکانی برای استراحت زائران و اقامه نمازهای یومیه باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز بیان داشت: در نمازخانه همچنین با همکاری حوزه علمیه به سؤالات اعتقادی و شبهات اعتقادی زائران پاسخ داده شد ضمن اینکه نمازخانه ای را در محل پایانه مرزی چذابه احداث کردیم تا زائران با خیالی راحت به اقامه نمازهای یومیه بصورت جماعت بپردازند.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: در پایانه مرزی چذابه تلویزیونی شهری نصب شد که بیانات رهبر معظم انقلاب، نکاتی درباره زیارت اربعین، مداحی به زبان عربی و فارسی و معارف اهل البیت(ع) پخش گردید همچنین غرفه های فرهنگی راه اندازی و فضاسازی مناسب با حال و هوای اربعین صورت گرفت.

سراج با بیان اینکه از طریق تلویزیون شهری نصب شده در پایانه مرزی چذابه از زائران خواستار پیوستن به پویش حماسه بزرگ اربعین 97 شدیم، افزود: این پویش را با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیرامون حماسه اربعین 97 طی دیدار با بسیجیان در ورزشگاه آزادی مدنظر قرار داده و به عنوان یک پیوست رسانه ای مطرح کردیم.

وی از توزیع اقلام فرهنگی در میان زائران حسینی خبر داد و گفت: عبارت «ملت ما و ملت عراق و دیگر ملت ها در تدارک حماسه اربعین هستند» از سوی رهبر انقلاب را به زبان عربی ترجمه کرده و تحت عنوان یک پوستر در اختیار زوار قرار دادیم ضمن اینکه توضیحاتی پیرامون پویش اربعین 97 در خلال آن توضیح داده شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز همچنین از توزیع کتابچه های دربرگیرنده زیارت عاشورا و اربعین خبر داد و عنوان داشت: بخش دیگری از کتابچه سفید قرار داده شده بود تا زائران، خاطرات سفر اربعین سال 97 را در آن قید کنند و از آنها خواسته شد تا در صفحه آخر کتابچه که به «حرف آخر، حرم عشق، کربلای معلی» نامگذاری شده بود، حرف دل شان در زمان حضور در کربلا را در این صفحه بنویسند.

این مقام مسؤول ادامه داد: از زائران خواسته شد تا از صفحه مذکور عکس گرفته و در فضای مجازی تحت نام پویش حماسه بزرگ اربعین 97 منتشر کنند.

سراج به فضاسازی مسیرهای منتهی به چذابه با شعارها و بنرهای مختلف اشاره کرد و گفت: بسیاری از بنرها به تمثال شهدای مدافع حرم خوزستان و شهدای حادثه تروریستی 31 شهریور مزین شدند./9456/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات