۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۵۸۴۰۷۵
نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان:

فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل رسالت مسؤولان باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان بابیان اینکه اگر فرهنگ پدافند در کوچه و خیابان ترویج نشود موفق نخواهیم بود، گفت: فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل رسالت مسؤولان باشد.
آیت الله شاهچراغی

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی در دیدار جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور، ضمن بیان اینکه فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل باید رسالت مسئولان باشد، بیان داشت: مقابله با تهدیدات نیز مانند هر پدیده اجتماعی دیگر برای ترویج و گستردگی، نیازمند فرهنگ‌سازی است و لذا اگر پدافند غیرعامل را در کوچه و خیابان و بازار ترویج نداده و به منصه ظهور نرسانیم، موفق نخواهیم بود.

وی از مسئولان استان سمنان خواست تا در راستای ترویج فرهنگ پدافند غیرعامل در بین مردم کوشش بیشتری کنند و افزود: باید برای نهادینه کردن فرهنگ پدافند غیرعامل در جامعه تلاش شود و کاستی‌هایی که بعضاً در برخی مقاطع نسبت به این موضوع پیش‌آمده را نیز رفع کرد.

ضرورت سرمایه‌گذاری در پدافند غیرعامل

امام‌جمعه سمنان در ادامه و بابیان اینکه در دهه ۶۰ بافرمان امام خمینی(ره) مردم با مفهوم عمیق پدافند غیرعامل آشنا شدند، تأکید داشت: در دهه‌های گذشته به این رکن مهم توجه نشده و کارهای بسیاری درزمینهٔ پدافند غیرعامل می‌توانست صورت بگیرد که نگرفته است لذا باید تلاش را در این زمینه بیشتر کرد.

آیت‌الله شاهچراغی همچنین خواستار تبیین دستاوردهای نهادینه کردن فرهنگ پدافند غیرعامل در جامعه از سوی مسئولان استان سمنان شد و افزود: باید مردم را بااهمیت این مقوله آشناسازیم.

وی ادامه داد: برای توسعه فرهنگ پدافند غیرعامل در جامعه باید سرمایه‌گذاری شود تا بتوانیم در امر ترویج مقوله خود مراقبتی و مقابله به تهدیدات اقدامات شایسته و درخور توجهی را با همراهی آحاد مردم و مسئولان صورت دهیم.

منبع: مهر

ارسال نظرات