۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۵۸۴۰۶۳
حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی:

آموزش و پرورش به دنبال ایجاد مهارت در افراد باشد

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه باید خاک آموزش و پرورش عوض شود و گرنه کشور با این دیپلمه و لیسانسها فلج است، گفت: مهارت برای فرد بسیار مهم است.
محسن قرائتی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی صبح امروز در جلسه اخلاق در خانواده که در سالن همایش‌های نژادفلاح کرج برگزار شد، اظهار داشت: ایام سوگواری را باید احترام گذاشت ولی نه اینکه در ایام سوگواری ازدواج را تعطیل کنیم و همچنین نباید ایام سوگواری را طولانی کنیم و از کارهای اصلی و مهم خود باز بمانیم.

وی با اشاره به اینکه تاخیر در ازدواج آفت بزرگی است، افزود: اگر انسان به خاطر هوس ازدواج کند هوس تمام شدنی نیست و ازدواجی که بر اساس هوس باشد به طلاق کشیده می‌شود که امروزه متاسفانه طلاق در جامعه ما زیاد شده است.

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به اینکه ازدواج اگر برای خدا باشند علاقمندی در پی دارد، گفت: تشکیل خانواده نباید بر اثر هوس باشد زیرا سبب از هم پاشیده شدن زندگی‌ها و کانون گرم خانواده می‌شود.

وی با بیان اینکه چشم و هم چشمی در زندگی‌ها زیاد شده است، عنوان کرد: آیین همسرداری باید در کتاب دختران دبیرستانی و دانشگاهی تدریس شود و خیلی از فیلم‌ها و درسهای غیر ضروری باید از برنامه‌های روزمره حذف شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه ارزش و ضد ارزش باید از هم جدا شوند و قلبها و اخلاق‌ها باید با هم جور باشند، تصریح کرد: توحید در ازدواج کم شده و اخلاق و رفتار در زندگی به مدرک تحصیلی نیست.

وی با بیان اینکه مشکل امروز جامعه ما این است که سواد است ولی ظرفیت وجود ندارد، افزود: انسانهایی که دستشان در دست خدا است بزرگ می‌شوند و اداب و رسوم بی‌خود را باید از زندگی‌ها حذف کرد.

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه پولهای فرهنگی باید خرج مهارت شوند، خاطرنشان کرد: شهرداری بودجه فرهنگی را برای آموزش به جوانان فلج هزینه کند تا به آنها مهارت بیاموزند.

وی با اشاره به اینکه باید خاک آموزش و پرورش عوض شود و گرنه کشور با این دیپلمه و لیسانسها فلج است، گفت: مهارت برای فرد بسیار مهم است و با وجود وضع فعلی مملکت اگر مهارت وجود نداشته باشد و فکر خانواده‌ها در شرایط فعلی تغییر پیدا نکند مشکلات ما چند برابر می‌شود.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات