۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۵۸۴۰۳۷
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران:

بانوان طلبه از فعالیت های اجتماعی غافل نشوند

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور خطاب به طلاب جدیدالورود گفت: طلاب خواهر باید رفتارشان فاطمی باشد، فکر خود را بسته نکنند و همواره فهم خود را بالا ببرند.
معصومه ظهیری

به گزارش خبرگزاری رسا، خانم معصومه ظهیری، معاون فرهنگی ـ تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور در جمع طلاب خواهر استان کردستان، اظهار داشت: طلبگی سعادت بزرگی است، لذا این سعادت بزرگی را با مادرانتان چه چنین شیرزنانی را تربیت کرده اند، تبریک عرض می کنم.

معاون فرهنگی ـ تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور با اشاره به اینکه انسانها باید خوب و پاک باشند و همت خود را بالا برده و فکر خود را کوچک ندانند، افزود: مطالعه فرعی داشته باشید کتاب زیاد بخوانید از جمله کتاب چهل حدیث امام خمینی(ره) و مفاتیح الحیات آیت الله جوادی آملی را فراموش نکنید و بدانید که علم اگر حجاب نداشته باشد، نور است.

معاون فرهنگی ـ تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور خطاب به طلاب خواهر استان کردستان گفت: فعالیت های علمی و گروهی داشته باشید، چون طلبه فقط برای خودش نیست پس مراحل را خوب طی کنید.

وی، این مراحل را تهذیب، کسب علم، انگیزه و برنامه ریزی دانست و اظهار داشت: همیشه و در همه حال نسبت به مسائل اجتماعی حساس باشید، بیشتر مسجد بروید و روضه بخوانید و با اهل بیت(ع) و روضه خواندن مانوس شوید.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه طلاب باید با مردم همراه باشند، گفت: طلاب خواهر باید رفتارشان فاطمی باشد، فکر خود را بسته نکنند و همواره فهم خود را بالا ببرند.

وی افزود: آگاه بودن، متواضع بودن، محبت اهل بیت(ع)، فهم علوم و جذب ائمه(ع)، انگیزه ایجاد می کند و معرفت به علاوه محبت به انسان مقام می دهد و مقام اشتیاق می آورد.

معاون فرهنگی ـ تیلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور تاکیدکرد: اگر می خواهید در امور درسی و زندگی موفق باشید در بخش اول: یعنی فرهنگی، خوب کار کنید در بخش دوم: یعنی اجتماعی بودن، بهترین نحو ارتباط اجتماعی را در چارچوب موازین شرعی داشته باشید، تکلیف مدار باشید، فضیلت ها را بشناسد و رذایل را کنار می گذارد.

وی در پایان سخنان خود گفت: فرهنگ که همان رویش، پوشش، حضور، رفتار است را خوب بکار ببرید، نگذارید دشمن در این مسیر وارد شود، از میان انسانها کسانی هستند که مبارز بودند و رفتند مثل مدافعان حرم ما هم مبارز حضرت زهرا(س) حضرت زینب کبری(س) هستیم لذا در این مسیر محکم قدم بردارید. /۹۲۴/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات