۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۵۸۳۹۸۹
امام جمعه موقت زنجان:

آمریکا همواره به دنبال ضربه زدن به ایران اسلامی بوده است

امام جمعه موقت زنجان با اشاره به اینکه در طول تاریخ آمریکا به دنبال ضربه زدن به ایران اسلامی بوده است، گفت: یکی از برنامه‌های ترامپ این بوده است که از ۱۳ آبان تحریم‌های خود را علیه کشور بیشتر کند با این حال تحریم‌های ترامپ تاثیری در وضعیت کشور نخواهد داشت.
نماز جمعه

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید رضا موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با اشاره به فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و یوم‌الله 13 آبان اظهار کرد: در چنین شرایطی آمریکایی‌ها و همپیمانانش در این مدت تلاش‌های بسیاری را می‌کنند که انقلاب اسلامی چهلمین سالگرد خود را برگزار نکند.

امام جمعه موقت زنجان با بیان اینکه امیدواریم در چنین شرایط حساسی شاهد حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 13 آبان باشیم، بیان کرد: به یاری خداوند متعال و حضور پرشور مردم در این راهپیمایی بازهم دشمن را در یک عرصه دیگر با شکست روبه‌رو خواهیم کرد، چرا که دشمن به دنبال حضور کمرنگ مردم است.

وی ضمن بزرگداشت یوم‌الله سیزدهم آبان و گرامیداشت شهدای گرانقدر یوم‌الله 13 آبان گفت: سه رخداد مهم از جمله سالروز تبعید امام، کشتار دانش‌آموزان و سالروز تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان رخ داده است.

حجت الاسلام موسوی افزود: هر کدام از سه واقعه 13 آبان نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی محسوب می‌شود و یکی از پیام‌های مهم این سه واقعه، مبارزه با مستکبران عالم و مقابله با ظلم و بی‌عدالتی است.

*غفلت از دشمن موجب وارد شدن ضربه به کشور می‌شود

امام جمعه موقت زنجان با اشاره به اینکه به فرموده امام راحل که ایران اسلامی همیشه باید بیدار باشد چون دشمن نیز همواره بیدار است، تصریح کرد: اگر ما حتی ذره‌ای غافل شویم دشمن ضربه خود را وارد خواهد کرد، مخصوصا اینکه آمریکا که در راس مستکبران عالم است همواره به دنبال ضربه زدن به انقلاب اسلامی بوده است.

وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ آمریکا به دنبال ضربه زدن به ایران اسلامی بوده است، گفت: یکی از برنامه‌های همین ترامپ ملعون این بوده است که از 13 آبان تحریم‌های خود را علیه کشور بیشتر کند با این حال تحریم‌های ترامپ تاثیری در وضعیت کشور نخواهد داشت چرا که حتی اگر صادرات نفتی ایران به صفر هم برسد اثر چندانی در کشور نخواهد داشت چرا که مردم آمادگی دارند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه هدف آمریکا ضربه زدن به انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: قطعا در چنین شرایطی ملت ایران و همه نیروهای نظامی و انتظامی با پیروی از رهبری تمام قد ایستاده‌اند که از انقلاب دفاع کنند و هرگز زیر بار و یوغ استکبار نخواهند رفت.

امام جمعه موقت زنجان با اشاره به اینکه پیام انقلاب اسلامی برگرفته از پیام عاشورا و کربلا است، اضافه کرد: پس ملت ایران نیز زیر بار ظلم نخواهد رفت و به راه پرافتخار خود ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه یکی از نمونه‌های حضور و پیروی ملت ایران از پیام عاشورا و کربلا حضور باشکوه عاشقان امام حسین (ع) در مراسم اربعین حسینی بود، تصریح کرد: در این مراسم زائران بیش از 60 کشور حضور داشتند که خود این امر نشان از عظمت واقعه عاشوراست.

حجت الاسلام موسوی همچنین ضمن تقدیر از ملت عراق به خاطر پذیرایی از زائران امام حسین (ع) اضافه کرد: ملت میهمان نواز عراق در این ایام در میهمان‌داری سنگ تمام گذاشتند هرچند که نقش نیروهای نظامی و انتظامی در این مراسم برای برقراری امنیت نیز جای تقدیر و تشکر دارد.

امام جمعه موقت زنجان با اشاره به نقش رهبری در پیروزی و استقامت جمهوری اسلامی گفت: اگر امروز جمهوری اسلامی به این نقطه از موفقیت رسیده است، حاصل رهبری‌های عالمانه مقام معظم رهبری است پس باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم.

*همه‌گیر بودن فرهنگ وقف در دنیا

وی با اشاره به روز فرهنگ عمومی و فرا رسیدن هفته وقف بیان کرد: وقف در همه دنیا وجود داشته است و الان نیز است، اما در دین مبین اسلام وقف با وجود مبارک حضرت رسول اکرم (ص) شکل گرفته است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به پیشگام بودن پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومان (ع) در حوزه وقف گفت: در این زمینه باید از حضرت رسول اکرم (ص) الگو بگیریم.

امام جمعه موقت زنجان همچنین به فرا رسیدن روز رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام رضا (ع) اشاره داشت و تصریح کرد: زندگی این بزرگان الگوی مهمی برای بهتر و سعادتمند زندگی کرده است.

منبع: فارس

ارسال نظرات