۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۵۸۳۹۸۵
امام جمعه بوشهر تأکید کرد؛

لزوم تلاش مضاعف مسؤولان برای حل مشکل اشتغال و گرانی

امام جمعه بوشهر گفت: گرانی گاهی بدین شکل است که در منظومه دانش اقتصادی یک موج واقعی دارد اما یک سری گرانی ها کاذب است و در اصلاح امروز به نام حباب معروف شده اند.
آیت‌ الله غلامعلی صفایی‌ بوشهری نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری امروز در خطبه های نماز جمعه بوشهر به در پیش رو بودن روز 13 آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی پرداخت و اظهار داشت: جهان استکبار از دیرباز هرگاه که یک پیامبر برای نجات مردم و ایجاد روح ایمان و معنویت و صلح مبعوث می شد، جهاخواران و سودجویان و ستمگران مقابل آنها قرار می گرفتند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: آنها چنین می اندیشیدند که نگذارند اهداف ادیان الهی که ایمان، عدالت، پیشرفت و برابری در جامعه است محقق شود و این کار را با تحمیل جنگ هایی انجام می دادند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه در حال حاضر هم در همین شرایط قرار داریم اظهار داشت: جهان استکبار به سرکردگی آمریکا به دنبال سلطه گری و مصادره ثروت های جهانی برای خود و تسلط بر قدرت های سیاسی است و به هیچ وجه استقلال دولتی را نمی پذیرد.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه آمریکا به دنبال ایجاد وابستگی و پیوستگی کشورها به جبهه استکبار است تصریح کرد: هدف آنها چپاول ثر.وت کشور است و اگر کشوری به دنبال ایجاد انقلابی است مقابل آن می ایستند، همچنان که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی با ایجاد جنگ های سخت و نرم در عرصه های مختلف توطئه ها و دسیسه هایی را به ایران اسلامی روا داشتند.

وی افزود: به فضل الهی 40 سال است که انقلاب اسلامی ایستاده و آمریکا و جهان استکبار است که هر روز متزلزل می شود و در حال حاضر هم به دنبال تهاجم اقتصادی و تهدید و ایجاد شبکه های مختلف تهاجم اقتصادی علیه ایران هستند و آن را می خواهند شدت دهند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر آخرین تیر جبهه استکبار را تهاجم اقتصادی دانست و گفت: در این نوع تهاجم حتی نیروی مهاجم هم ضرر می بیند، این نشان دهنده شکست های آمریکا در دیگر عرصه ها است، اما ایران به همت مقام معظم رهبری و مردم شکست دیگر را به آمریکا تحمیل می کند که در تاریخ ماندگار خواهد بود.

آیت الله صفایی بوشهری در ادامه سخنان خود با گرامیداشت حماسه زنان لرده از شهرستان دشتستان در مقابله با استعمار انگلیس در مقطعی از تاریخ اظهار داشت: انگلیس در زمانیکه به استان بوشهر حمله کرد بخشی از این سرزمین را اشغال کرد و برای اینکه تصرفات خود را گسترش دهد به منطقه دشتستان حمله کرد.

وی نفوذ به عمق ایران و شکستن خط مقاومت پس کرانه در استان را اهداف تجاوز و حمله انگلیس عنوان کرد و ابراز داشت: انگلیس در منطقه لرده بسیاری از مبارزین ضد استعماری را دستگیر کرد اما شیرزنان این منطقه حضور پیدا کردند و چنان درسی به انگلیس دادند که ضمن آزادی اسرا از آنها، خود هم فراری شدند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه اینکه حماسه در تاریخ استان جاودانه مانده است خاطرنشان کرد: این روز باید به نام روز مبارزه ضد استعماری زنان ایران در تقویم نامگذاری، و پیرامون این حماسه سخن گفته شود، چراکه استان بوشهر پایتخت ضد استعماری است.

آیت الله صفایی بوشهری در ادامه سخنان خود از مردم عراق و همه مسئولان و مردمی که در ایام اربعین حسینی به زائران خدمت کردند قدردانی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر همچنین مسئولان استان را به خدمت رسانی بیشتر به مردم و رفع مشکلات آنها در زمینه اشتغال، گرانی و آب سفارش کرد و گفت: درصد بالایی از مردم این استان به ویژه جوانان نیاز به اشتغال دارند و بسیاری ها تحصیل کرده هستند؛ نیاز است مسئولان تلاش مضاعفی در راستای اشتغال این جوانان چه در مراکز صنعت و چه در حوزه کارآفرینی به کار گیرند.

امام جمعه بوشهر دیگر مشکل مردم را گرانی عنوان کرد و اظهار داشت: گرانی گاهی بدین شکل است که در منظومه دانش اقتصادی یک موج واقعی دارد اما یک سری گرانی ها کاذب است و در اصلاح امروز به نام حباب معروف شده اند؛ نیاز است با نظارت و مدیریت دقیق جلوی این گرانی ها گرفته شود.

وی مشکل آب استان را از دیگر دغدغه های مردم دانست و ابراز داشت: هنوز هم مردم برای مشکل بی آبی مراجعه می کنند. از مسئولان تقضا دارم با توجه به فرصتی که تا تابستان آینده باقی است کاری کنند که نیاز آب استان از داخل تامین شود و این استان برای سال آینده دچار کمبود آب نباشد.

منبع: فارس

ارسال نظرات