۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۵۸۳۹۷۴
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

روحیه استکبارستیزی جان و محتوای انقلاب اسلامی است

امام جمعه شهرکرد با اشاره به در پیش بودن یوم الله ۱۳ آبان، بر مردمی بودن این روز بزرگ تأکید کرد و گفت: ۱۳ آبان ماه تنها مختص دانش آموزان نیست بلکه مظهر استکبارستیزی مردم ایران است.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرکرد که به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد با اشاره به در پیش بودن یوم الله 13 آبان، بر مردمی بودن این روز بزرگ تأکید کرد و گفت: روز 13 آبان ماه تنها مختص دانش آموزان نیست بلکه مظهر استکبارستیزی مردم ایران است.

وی با تأکید بر اینکه هر مسلمانی با نگاه ایمانی موظف است که در این روز ایفای نقش کند، اظهار کرد: حضور در راهپیمایی روز 13 آبان یک تکلیف دینی است و همه موظفند با مشت های گره کرده نفرت و انزجار خود را از استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای خبیث نشان دهند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به سالروز تبعید امام راحل و روز دانش‌آموز در 13 آبان خاطرنشان کرد: دانش آموزان امروز کشور باید از گذشته درس بگیرند و بدانند استکبارستیزی مهمترین رسالت امروز آنها است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه باید شعار هیهات منا الذله برای همیشه در میان دانش آموزان زنده باشد، افزود: به یقین روحیه استکبارستیزی جان و محتوای انقلاب است و هیچ گاه کمرنگ نخواهد شد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه متأسفانه برخی ها به دنبال آن هستند که استکبارستیزی را هم راستای جنگ‌ طلبی و خشونت ‌طلبی قرار دهند، گفت: این تفکر غلطی است، روح انقلاب اسلامی با رأفت و مهربانی همراه است و ما هیچ گاه آغاز کننده جنگ نبوده و نخواهیم بود اما به کسی هم اجازه تجاوز نخواهیم داد.

وی تقویت روحیه استکبارستیزی را مظهر دفاع همه جانبه از کیان انقلاب اسلامی بیان کرد و ادامه داد: در حال حاضر استکبار تمام قد در برابر انقلاب ایستاده و نقشه محو کردن انقلاب را در ذهن می ‌پروراند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به خوی استکبارستیزی و خشونت ‌طلبی آمریکا خاطرنشان کرد: کسی با مذاکره مخالف نیست اما مذاکره نباید سبب خواری و ذلت مردم ایران شود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه به 14 آبان، روز فرهنگ عمومی اشاره کرد و افزود: باید بکوشیم فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) به فرهنگ عمومی مردم تبدیل شود و این همان چیزی است که انقلاب به خاطرش شکل گرفت.

وی با انتقاد از اینکه متأسفانه فرهنگ غربی در حال رواج در بین مردم است و این یک تهدید جدی برای نظام محسوب می شود، تصریح کرد: باید با غیرت ایمانی از فرهنگ قرآن صیانت کنیم و در این بین همه مسؤول هستیم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری همچنین با اشاره به هفته پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیرعامل از مسائل مهم و تاثیرگذار بوده و وجود فضای امنیتی ایمانی، اجتماعی، اقتصادی، فکری و اخلاقی، سیاسی و خانوادگی در جامعه زیر سایه پدافند غیرعامل خواهد بود؛ لازم است این امنیت به گونه ‌ای باشد که هیچ خطری نتواند جامعه را تهدید و امینت جامعه را مخدوش کند و همواره مردم، مسؤولان و دستگاه ‌ها به نوعی در آن نقش داشته و خواهند داشت.

وی در ادامه به کاهش ارزش پول ملی در ماه های گذشته اشاره کرد و افزود: بی ‌ارزش بودن پول ملی برای ما یک تحقیر است؛ اینکه در برخی از کشورها پول ایرانی را قبول ندارند بسیار ناپسند است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام تأکید کرد: استحکام پایه‌ های اقتصادی و امنیت اقتصادی به جای دل بستن به بیگانه از ضرورت ‌های امروز کشور است که این امر خود یک اقتصاد مقاومتی است.

امام جمعه شهرکرد در پایان با اشاره به 28 صفر و ضمن تسلیت ارتحال پیامبر عظیم الشان اسلام(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و علی ابن موسی الرضا(ع) گفت: محب این خانواده بودن و انجام عمل صالح در کنار هم موجب رستگاری شده و هر کدام به تنهایی موجب نجات شما نخواهد شد./9457/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات