۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۵۸۳۹۷۳
آیت الله طه محمدی:

توجه به کلام اهل بیت سبب دوری از انحرافات می شود

امام جمعه همدان گفت: باید خطبه های امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) جمله به جمله و کلمه به کلمه برای مردم شرح داده شود چرا که اگر مردم با این بیانات آشنا نشوند به بیراهه خواهند رفت.
تصاویر نماز جمعه همدان تصاویر نماز جمعه همدان تصاویر نماز جمعه همدان تصاویر نماز جمعه همدان تصاویر نماز جمعه همدان تصاویر نماز جمعه همدان تصاویر نماز جمعه همدان تصاویر نماز جمعه همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته همدان با اشاره به اسارت اهل بیت یاد آور شد: نقش آفرینی امام حسین (ع) و اسارت اهل بیت ایشان تضمین کننده بقا و زنده ماندن دین خدا بوده است.

وی ادامه داد: اگر با آن وضع دلخراش عزیزترین بنده خدا کشته نمی شد و اگر اسیری اهل بیت با آن وضعیت بسیار نگران کننده نبود امروز اسمی از قرآن و دین نبود.

آیت الله طه محمدی با تاکید بر لزوم آشنایی مردم با عملکرد امام سجاد و حضرت زینب در مراسمات مختلف تصریح کرد: در این دو ماه متاسفانه به خطبه های امام سجاد و حضرت زینب که نقش مهمی در بیداری مردم داشتند کمتر پرداخته شده است.

وی خاطر نشان کرد: معاویه 40 سال با جا به جا کردن جایگاه حق و باطل مردم را در جهالت فرو برده بود و بیدار کردن این مردم از خواب سنگین و شوم کاری بسیار سخت بود که باید از آن به عنوان معجزه تاریخ نام برد.

امام جمعه همدان افزود: به همان نحوی که امروز در فضای مجازی دشمنان اسلام با مکتب شیعه برخورد می کنند و سعی در تخریب آن دارند در آن زمان نیز با امام حسین و خاندان رسول الله می کردند.

وی مسلمانان را به تدبیر در وقایع تاریخی دعوت کرد و گفت: باید این موضوع را تجزیه و تحلیل کنیم که چرا حضرت خانواده شان را همراه با خود به کربلا آوردند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان به چرایی این ماجرا پرداخت و افزود: خداوند به این دلیل اسارت آل الله را دوست داشت که نتیجه آن اسارت، پیروزی بزرگی بود که در تاریخ ثبت شد.

وی یادآور شد: باید خطبه های این بزرگوارن جمله به جمله و کلمه به کلمه برای مردم شرح داده شود چرا که اگر مردم با این بیانات آشنا نشوند به بیراهه خواهند رفت.

آیت الله طه محمدی حضور بچه ها را در مراسم های مذهبی مهم دانست و گفت: دشمن با ترویج فرهنگ شیطانی خود به دنبال تخریب فرهنگ کودکان ما است و خانواده ها باید مراقب فرزندان خود باشند.

وی ادامه داد: وقتی بزرگتر ها به مساجد می آیند یا در نماز جمعه حاضر می شوند بسیار عالی است که فرزندانشان را همراه با خود بیاورند تا با این محیط آشنا شوند در غیر این صورت نماز جمعه یک مراسم عادی خواهد شد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان در پایان تاکید کرد: مردم باید هوشیار باشند و در دام دشمنان انقلاب و اسلام گرفتار نشوند به طور مثال اگر یک نفر گران فروشی می کند نباید آن را به حساب نظام بگذاریم./979/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات