۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۵۸۳۹۶۸
آیت الله موسوی جزایری:

جمهوری اسلامی مانع از ادامه دار بودن سیاست های استعماری آمریکا شده است

امام جمعه اهواز با بیان اینکه ترامپ ۴۰ میلیون دلار برای مبارزه تبلیغات علیه نظام اسلامی هزینه کرده است، گفت: ایران، مانع از ادامه دار بودن سیاست های استعماری آمریکا شده است.
آیت الله موسوی جزایری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در خطبه های نماز جمعه امروز اهواز، با بیان اینکه ۱۳ آبان سه خاطره بزرگ را در خود جای داده است، اظهار داشت: ۱۳ آبان سال ۴۲ سالروز تبعید حضرت امام به دلیل اعتراض شدید به کاپیتولاسیون بود که براساس آن آمریکایی ها با وجود هر گونه جنایت در ایران، محاکمه نمی شوند حال آنکه اگر کوچکترین خدشه و حمله ای به آمریکایی ها شود، باید در خود کشور محاکمه شوند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه کاپیتولاسیون در حقیقت یک ذلت بود، خاطرنشان کرد: با کمال وقاحت این مصوبه در مجلس آن زمان به تصویب رسید اما امام امت پس از آگاهی اعتراض شدیدی به راه انداخت و در نهایت ایشان را دستگیر و در ادامه به ترکیه و عراق تبعید کردند.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه ۱۳ آبان سرشار از حماسه ها، خونریزی ها، استقامت و جهاد در راه خدا بود، افزود: در ۱۳ آبان سال ۵۷ پس از اعتصاب دانشجویان علیه رژیم شاهنشاهی، دبیرستان های پیرامون برای اعلام حمایت از چنین اقدامی، قصد راهپیمایی برای حضور در دانشگاه داشتند اما در آنجا مأموران رژیم پهلوی به روی دانش آموزان آتش گشودند.

زعیم حوزه علمیه خوزستان با اشاره به اینکه در ۱۳ آبان سال ۵۸ دانشجویان پیرو خط امام با مشاهده جریان ناسالم در سفارت آمریکا اقدام به تسخیر این لانه جاسوسی کردند، ادامه داد: باید خاطرات چنین مناسبت هایی را زنده نگه داریم چرا که تاریخ انقلاب اسلامی و ایام الله هستند.

آیت الله موسوی جزایری در بخش دیگری از سخنان خود به جنایت دولت و ارتش نیجریه در حق شرکت کنندگان در مراسم اربعین حسینی عنوان داشت: چنین جنایتی را به شدت محکوم می کنیم، قیام امام حسین(ع) پیروز است همچنان که خون بر شمشیر پیروز می شود و پیروان حسین(ع) در تاریخ همیشه پیروز هستند.

وی به اعتراف دشمنان قسم خورده از جمله ترامپ و صهیونیست ها در شکست از ملت ایران اشاره کرد و گفت: آنها گفته بودند که اجازه صدور یک قطره نفت ایران را نخواهند داشت اما اکنون با رسیدن زمان وعده به شکست خودشان اعتراف کردند؛ از سوی دیگر ملتی که حسینی و رهبر نهضتش خمینی و خامنه ای است هرگز شکست نخواهد خورد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه ترامپ ۴۰ میلیون دلار برای مبارزه تبلیغات علیه نظام اسلامی هزینه کرده است، اظهار داشت: ایران، مانع از ادامه دار بودن سیاست های استعماری آمریکا شده است؛ پیروزی متعلق به پیروان صدیق امام حسین(ع) و سربازان امام عصر خواهد بود.

امام جمعه اهواز همچنین با اشاره به خدمت‌ های خالصانه موکب ‌ها تأکید کرد: یقین بدانید نتیجه این خدمات، عشق و ارادت به امام حسین‌(ع)، پیروزی تام و تمامِ ملت رشید ایران بر کفر جهانی است./۹۴۵۶/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات