۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۵۸۳۹۰۸

معرفی کوتاه سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت + متن کامل

سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت بر طبق روش‌های علمی و با استفاده از دستاوردهای بشری و مطالعه آینده پژوهانه تحولات جهانی طراحی شده و شامل مبانی، آرمان‌ها، رسالت، افق و تدابیر است.
سخن‌نگاشت | فراخوان رهبر انقلاب برای تکمیل و ارتقای الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت دانلود فایل

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، الگوی پایه، چارچوب الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و معرف سیر کلی تحولات مطلوب ایران در عرصه فکر، علم، معنویت و زندگی به سوی تمدن نوین اسلامی ایرانی در نیم قرن آینده است.

این الگو با مشارکت گسترده متفکران و صاحب نظران ایرانی و بر اساس جهان بینی و اصول اسلامی و ارزش های انقلاب اسلامی و با توجه به مقتضیات اجتماعی و اقلیمی و میراث فرهنگی ایران، بر طبق روش‌های علمی و با استفاده از دستاوردهای بشری و مطالعه آینده پژوهانه تحولات جهانی طراحی شده و شامل مبانی، آرمان‌ها، رسالت، افق و تدابیر است.

بخش «مبانی» این سند شامل مبانی خداشناختی، مبانی جهان شناختی، مبانی انسان شناختی، مبانی جامعه شناختی، مبانی ارزش شناختی و مبانی دی شناختی است.

مبانی، اهم پیش فرض های اسلامی، فلسفی و علمی جهان شمول معطوف به پیشرفت را ارائه می دهد. آرمان ها، ارزش های فرازمانی _ فرامکانی و جهت بخش پیشرفت است. مبانی و آرمان ها وجه اسلامیت الگو را تضمین می کنند.

بخش «رسالت»، میثاق مشترک مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران برای پیشرفت است. افق، آرمان‌های الگو را بر جامعه و زیست بوم ایران در نیم قرن آینده تصویر می کند و هدف‌های واقعی آحاد مردم، جامعه و حکومت ایران را در آن موعد معین می سازد. تدابیر، تصمیمات و اقدامات اساسی و بلندمدت برای حل مسائل مهم کشور و شکوفا ساختن قابلیت‌های ماندگار ملی به منظور رسیدن به افق است.

این الگو با ایمان استوار و عزم راسخ و تلاش عظیم و مدبرانه مردم و مسئولان جمهوری اسلامی ایران اجرا خواهد شد.

برای دریافت متن کامل سند الگوی پیشرفت اسلامی اینجا را کلیلک کنید./۹۱۸/ت۳۰۳/س

 

ارسال نظرات