۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۵۸۳۸۹۱
در گفت وگو با رسا مطرح شد؛

توضیحات حجت الاسلام فرخ فال درباره روند صدور بیانیه مجمع عمومی جامعه مدرسین

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال نسبت به روند صدور بیانیه اخیر مجمع عمومی جامعه مدرسین توضیحاتی ارائه و از دروغ پردازی برخی رسانه ها درباره این بیانیه انتقاد کرد.
حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال

حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، نسبت به روند صدور بیانیه اخیر مجمع عمومی جامعه مدرسین توضیحاتی ارائه و از دروغ پردازی برخی رسانه ها درباره این بیانیه انتقاد کرد.

وی افزود: هیأت رییسه طبق ضوابط و مقررات تشکیل جلسه داده و این بیانیه در هیأت رییسه قرائت، تصویب و اعلام شده است یعنی تمام مراحل قانونی بیانیه رعایت شده و بر اساس ضوابط و اساسنامه تصویب شده است و هیچ جای شک و شبهه ای ندارد.

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین اظهار داشت: مجمع عمومی بیش از 500 عضو دارد و اعضا 9 نفر را به عنوان نماینده خود در هیأت رییسه انتخاب کرده اند که این هر هفته تشکیل جلسه داده و مباحث مربوطه را به نمایندگی از اعضا مورد بررسی قرار می دهند؛ در تمام مواضع، اطلاع رسانی ها و نشست ها بر اساس ضوابط مربوطه تصمیم بر عهده  هیأت رییسه است که نماینده اعضای مجمع هستند.

وی با اشاره به جایگاه مجمع عمومی جامعه مدرسین ادامه داد: مجمع عمومی جامعه مدرسین نهادی است که با مطالبه رهبر معظم انقلاب تشکیل شده است و اساسنامه آن مصوبه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال تأکید کرد: مواضع ما بر اساس احترام به مرجعیت و شخصیت آیت الله یزدی است و مواضع مجمع را به صورت شفاف در بیانیه بیان کرده ایم، این بیانیه طبق اساسنامه مجمع عمومی منتشر شده و جای هیچ شک و شبهه ای ندارد.

وی عنوان کرد: در این بیانیه شأن و جایگاه آیت الله العظمی شبیری زنجانی و آیت الله یزدی را محترم و مغتنم می دانیم و این که بزرگان و ارکان حوزه با یکدیگر مکاتبات و گفتمان داشته باشند امری عادی در حوزه است.

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین تصریح کرد: همچنین موضع مجمع نسبت به جریانات خفته ای که سر از خواب برداشتند و می خواهند از مسائل داخلی حوزه سوء استفاده کنند  جدی است، این جریانات نباید بیخود خود را معطل کنند چرا که حوزویان بصیر اجازه موج سواری به آن ها نخواهند داد.

ارسال نظرات