۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۵۸۳۸۷۶
آیت الله مکارم شیرازی:

آمریکایی ها درباره ایران بلوف می زنند/ ۱۳ آبان اتفاقی نخواهد افتاد

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که آمریکایی ها درباره ایران بلوف می زنند و گرفتار اوهام هستند، تصریح کرد که ۱۳ آبان اتفاق جدیدی رخ نخواهد داد.
دیدار مدیرعامل و معاونین خبرگزاری رسا با حضرت آیت الله مکارم شیرازی حضرت آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در دیدار سردار جلالی رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور، با بیان این که دشمن از همه گزینه ها برای مقابله با نظام اسلامی و ملت ایران ناامید شده است، تصریح کرد: آنها در مسائل نظامی و سیاسی به بن بست رسیده اند و همه توان خود را در عرصه تحریم بکار گرفته اند و البته خوشبختانه با مقاومت ملت تاکنون نتوانسته اند به اهداف خود دست یابند.

این مرجع تقلید با تاکید بر این که دشمنان و آمریکایی ها گرفتار اوهام و مسائلی هستند که منافقین به آنها می گویند، یادآورشد: آنها می گفتند ما اگر از برجام خارج شویم در ایران چنین و چنان می شود و اوضاع کشور بهم می ریزد؛ اما در عمل دیدیم که خواب های شان تعبیر نشد.

وی سرمایه دشمنان را دروغ دانست و گفت: آنها شب و روز درباره نظام و کشور و ملت ما دروغ می گویند و حتی برخی رقبای انتخاباتی شان می گویند ما از این دروغ ها شرمساریم.

این مرجع تقلید با تاکید بر این که تحریم ها برای آمریکایی ها و غرب هزینه سنگین دارد، تصریح کرد: دنیا تصور می کند دیکتاتوری بالای سر آنها ایستاده است و باید همواره از اوامر و نواهی او پیروی کرد و این را بر نمی تابند؛ کما اینکه زمزمه های این مساله در خود اروپا نیز به گوش رسیده است؛ اضافه بر این، تحریم ها برای آمریکا نیز هزینه دارد و آنها را دچار خسران می کند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که تحریم نفت ایران قیمت این انرژی را در دنیا افزایش خواهد داد و دولت ها و ملت های دنیا از این مساله راضی نخواهند بود؛ ابراز داشت: مقامات آمریکایی دم از 13 آبان می زنند اما بدانند که این روز هم می آید و اتفاقی نخواهد بود و به فضل الهی اینها از این حربه هم مایوس خواهند شد.

این مرجع تقلید کشور را بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت، همدلی ملت، مسؤولان و گروه های مختلف سیاسی دانست و تاکید کرد: امروز همه باید مسائل جناحی را کنار بگذارند و با تمام وجود دغدغه حل مشکلات را داشته باشند.

وی با تاکید بر این که باید برای مردم تبیین کنیم آنچه رسانه های دشمن می گویند بی پایه و اساس است، ابراز داشت: مردم بدانند دشمنی که دم از مذاکره با ایران می زند هر روز به دنبال بهانه ای است، یک روز دم از هسته ای می زنند، یک روز پای موشک ها و روز دیگر هم موضوع حقوق بشر و سپاه پاسداران و حشدالشعبی و حزب الله لبنان را پیش می کشند؛ مردم باید بدانند بهانه جویی های آمریکایی ها تمامی ندارد.

این مرجع تقلید با تاکید بر این که ما راهی جز مقاومت در مقابل دشمن و آمریکایی ها نداریم، گفت: اگر مقاومت و اتحاد صورت گیرد، این حربه دشمن نیز به جایی نخواهد رسید، ان شاءالله 13 آبان نیز اتفاق جدیدی نخواهد افتاد.

وی اضافه کرد: آمریکایی ها درباره ایران بلوف می زنند و این مساله باید به خوبی برای مردم تبیین شود، مردم بدانند پایان شبه سیه سپید است.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از حضور حماسی مردم در راهپیمایی اربعین و نیز برنامه های پیاده روی جاماندگان اربعین در سراسر کشور این خروش را جلوه ای از اتحاد و پافشاری مردم بر اصول و ارزش های دینی ارزیابی کرد و تاثیر آن را در عقب نشینی دشمنان ملموس دانست.

وی در پایان مسلمانان این کشور را مورد عنایت حضرت ولیعصر(ع) دانست و گفت: این کشور صاحب دارد و اگر ما به درستی به وظایف خود عمل کنیم حضرت ما را در این مشکلات تنها نخواهد گذاشت./924/ج

ارسال نظرات