۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۵۸۳۸۶۸
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری تبیین کرد؛

ویژگی های جبهه حق در برابر باطل

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها حق شناسی را یکی از شاخصه های جبهه حق توصیف کرد و گفت: حق مداری و حق یاوری از اوصاف کمال جبهه حق است.
ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری امشب در محفل سخنرانی حرم مطهر که در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد به بررسی ویژگی های جبهه حق پرداخت و اظهار داشت: جریان عظیم و حماسه تاریخ ساز عاشورا به تاریخ آموخت که تمام معادلات جهان بشری بر محور تقابل حق علیه باطل استوار شده است.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان این که تمدن حق در طول تاریخ علیه جریان باطل مقاومت کرده است، ابراز داشت: بصیرت فرزند مجاهدان راه حق در مسیر مقاومت و ایستادگی است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری حق شناسی را یکی از شاخصه های جبهه حق توصیف کرد و گفت: نصوص ثقلین به ما می آموزند که«عَلِیٌّ مَعَ الْحَقِّ وَالْحَقُّ مَعَ عَلِیٍّ وَلَنْ یَتَفَرَّقَا حَتَّى یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوْضَ یَوْمَ الْقِیَامَةِ؛ علی با حق و حق با علی است و هرگز از یکدیگر جدا نمی شوند تا در کنار حوض کوثر بر من وارد خواهند شد.»

وی ادامه داد: باید توجه داشت این که امام  راحل می فرمایند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد، این مفهوم نزدیک ترین کلمات به مضامین ثقلین است و حدود حق را به پیروان جبهه حق می آموزد.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها حق مداری را از دیگر ویژگی های جبهه حق توصیف کرد و عنوان داشت: شناخت حق مقدمه ای برای حرکت است، بر این اساس باید توجه داشت که طاغوت های مسلم تاریخ از حقیقت حق آگاه بودند در حالی که به خاطر منافع شخصی حدود حق را انکار و ملت ها را به انحراف دعوت و یا وادار کردند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری حق یاوری را سومین ویژگی جبهه مقاومت  خواند و اظهار داشت: حق همان حقیقت قرآن است و حق مداری هویت مومن در حفظ حدود حلال و حرام الهی؛ بنابراین حق یاوری از اوصاف مومنان خاصه جریان مقاومت حق است.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها حُب دنیا را پایه و اساس انکار حق توصیف کرد و گفت: قرآن کریم در این باره از مومنان خواسته است که«يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ وَمَنْ يَتَّبِعْ خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ فَإِنَّهُ يَأْمُرُ بِالْفَحْشَاءِ وَالْمُنْكَرِ وَلَوْلَا فَضْلُ اللَّهِ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَتُهُ مَا زَكَى مِنْكُمْ مِنْ أَحَدٍ أَبَدًا وَلَكِنَّ اللَّهَ يُزَكِّي مَنْ يَشَاءُ وَاللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ؛ ای مؤمنان! از گام های شیطان پیروی نکنید؛ و هر که از گام های شیطان پیروی کند [هلاک می شود] زیرا شیطان به کار بسیار زشت و عمل ناپسند فرمان می دهد؛ و اگر فضل و رحمت خدا بر شما نبود، هرگز احدی از شما [از عقاید باطل و اعمال و اخلاق ناپسند] پاک نمی شد، ولی خدا هر که را بخواهد پاک می کند؛ و خدا شنوا و داناست.»

وی ادامه داد: باطل همیشه محور و مرکز حق را هدف قرار می دهد و با ایجاد فضای غبار می خواهد اطرافیان حق را به آن مضنون کند؛ بنابراین برای حراست از این وسوسه های شیطانی باید به پروزدگار عالم و ائمه هدا پناه برد./837/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات