۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۵۸۳۸۶۵
نماینده ولی فقیه در گیلان تأکید کرد؛

ضرورت تبیین صحیح احکام وقف برای مردم

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی بر ضرورت بیان دقیق احکام وقف به مردم تأکید کرد و با بیان این که متأسفانه هنوز بسیاری از مردم از احکام و کارکردهای وقف اطلاعی ندارند، گفت: این مطالب مهم باید به شیوه ای قابل فهم برای مردم بیان شود.
حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در دیدار مدیر کل و رؤسای اوقاف استان با اشاره به اهمیت وقف در اسلام بر ضرورت حفظ این امانت های ارزشمند از سوی متولیان این حوزه تأکید کرد.

وی با بیان این که کسانی که در حوزه وقف فعالیت می کنند حافظ امانت مردم هستند، افزود: به طور حتم کسانی که از این امانت های مردمی نگهداری می کنند نزد خداوند اجر و پاداش بالایی خواهند داشت.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که کار کردن در راه خدا فرصتی برای سربلندی نزد پروردگار متعال است، خاطرنشان کرد: خداوند متعال کسانی را که حافظ اموال مردم هستند مورد امتحان قرار می دهد به همین دلیل تلاش کنیم تا نزد خداوند سربلند بیرون آییم.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی از وقف به عنوان یک میراث ماندگار و از سنت های ارزشمند دینی یاد کرد و گفت: وقف یک سنت حسنه دینی در جهت تأمین آینده دیگران و همچنین آخرت واقف خیراندیش است.

امام جمعه رشت با اشاره به این که دین مبین اسلام توجه ویژه ای به مسأله وقف دارد، خاطرنشان کرد: علما و فقهای دینی نیز در این مسیر گام های ارزشمندی برداشتند و بسیاری از این شخصیت ها خود جزء نخستین واقفان بودند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که عدم نظارت دقیق بر موقوفات خسارت های جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت، تصریح کرد: باید ضمن اجرای دقیق نیات واقفان در جهت حفظ و نگهدای موقوفات از همه ظرفیت ها بهره گرفت.

وی با اشاره به این که عمل به نیت واقف و همچنین توجه به احکام وقف موجب تقویت و رشد این سنت حسنه دینی در جامعه خواهد شد، گفت: وقف ظرفیت دینی و فرهنگی بسیاری بالایی برای رشد فرهنگی، معنوی و دینی جامعه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی بر ضرورت بیان دقیق احکام وقف به مردم تأکید کرد و با بیان این که متأسفانه هنوز بسیاری از مردم از احکام و کارکردهای وقف اطلاعی ندارند، خاطرنشان کرد: این مطالب مهم باید به شیوه ای قابل فهم برای مردم بیان شود./۹۵۰/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات