۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۵۸۳۸۳۳
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی سمنان:

روحانیان درباره آسیب های اجتماعی نوپدید هشدار دهند

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: جامعه روحانیان و مبلغان نقش تعیین‌کننده‌ای در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند لذا باید در این راستا به مردم هشدار دهند.
آسیب های اجتماعی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین روحانی نژاد در نشستی با روحانیان اعزامی و مستقر به روستاهای بخش بسطام شهرستان شاهرود، با بیان اینکه امروز جامعه از سوی آسیب های نوپدید اجتماعی تهدید می شود، تاکید کرد: جوانان یکی از مخاطبان تهدیدات از سوی دشمنان هستند لذا از آنجا که جامعه روحانیان و مبلغان نقش تعیین‌کننده‌ای در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند، می بایست درباره این مسائل بین جامعه هشدار دهند.

وی با بیان اینکه جامعه روحانیان استان سمنان باید برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در جامعه برنامه‌ریزی کند و جامعه را از آسیب‌ها نجات دهند، افزود: گام نخست در مقابله با آسیب های اجتماعی، شناخت و احصاء اهداف آن است و سپس باید در راستای برطرف کردن آن گام های اساسی برداشت.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی سمنان درباره نقش و اهمیت مساجد، روحانیان، مبلغان، مداحان و سایر اقشار فعال در زمینه فرهنگ دینی، تاکید کرد: در تقسیم‌بندی انجام شده از اقشار مختلف اجتماعی از نظر میزان تأثیرگذاری بر مردم، روحانیان و ائمه جماعات مساجد، به‌عنوان نخستین گروه اجتماعی مورد توجه قرار دارند و لذا باید در جامعه نقش آفرینی بیشتری داشته باشند.

حجت الاسلام روحانی نژاد بیان کرد: مبلغان در راستای ترویج معارف دینی و احکام شرع مجاهدانه وارد میدان عمل شده و با تحمل مشکلات وظیفه خطیر خود را به انجام می‌رسانند.

وی افزود: اجرای برنامه‌های فرهنگی در راستای کاهش معضلات اجتماعی، مبارزه با خرافه گرایی و رسیدگی به امور دینی و پژوهش‌های منطقه‌ای در دستور کار روحانیان اعزامی استان سمنان و مبلغان دینی قرار دارد.

منبع: مهر

ارسال نظرات