۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۵۸۳۸۳۲
امام جمعه سلطانیه:

وابستگی اقتصادی منجر به وابستگی سیاسی می شود

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه استقلال اقتصادی به معنای وابسته نبودن به بیگانگان است، گفت: وابستگی اقتصادی منجر به وابستگی سیاسی می‌شود و خداوند اجازه نداده است که کافران بر مومنان تسلطی داشته باشند.
جهاد اقتصادی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب در دیدار با دانش‌آموزان بسیجی سلطانیه به مناسبت روز نوجوان و هفته بسیج دانش‌آموزی ضمن گرامیداشت مقام شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و 36 هزار شهید دانش‌آموز گفت: شهدا رفتند تا ما بمانیم ولی باید در مسیری که شهدا نشان داده‌اند حرکت کنیم.

امام جمعه سلطانیه به ویژگی‌های شخصیتی شهید حسین فهمیده اشاره کرد و افزود: شهید فهمیده بسیار خوش برخورد و خنده‌رو بود و نسبت به همه به ویژه بزرگ‌ترها و برای خانواده خود، به ویژه پدر و مادر، احترام فوق‌العاده‌ای قائل بود.

وی با اشاره به اینکه حسین فهمیده نسبت به وفای به عهد حسّاس بود و به قولی که می‌داد حتما عمل می‌کرد، ادامه داد: ایشان لباس تمیز و مرتّب البته اسلامی ایرانی می‌پوشید و  شخصیت‌های انقلابی را خیلی دوست داشت.

حجت‌الاسلام حسینی‌نسب یادآور شد: حسین فهمیده نسبت به مسائل دینی غیرت و تعصب خاصی داشت؛ مثلاً در مورد حجاب به خواهرانش تأکید می‌کرد و معتقد بود که دخترها باید از کودکی به رعایت حجاب عادت کنند.

امام جمعه سلطانیه با تاکید بر رعایت دستورات الهی افزود: شهید فهمیده با اینکه 13 ساله بود و به سن تکلیف نرسیده بود، نماز می‌خواند و به مسجد می‌رفت، در نماز جمعه شرکت می‌کرد و به پدر و مادر خود می‌گفت حالا که شما نمی‌توانید در نماز جمعه شرکت کنید، من به جای شما در نماز شرکت می‌کنم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین پنج شاخص و نشانه انقلابی‌گری از منظر مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: نخستین شاخص و نشانه انقلابی بودن، پایبندی به ارزش‌های اسلام و انقلاب است که تبیین و ترسیم کننده این ارزش‌ها ولایت فقیه است و انقلابی کسی است که تابع ولایت فقیه باشد.

حجت‌الاسلام حسینی‌نسب با بیان اینکه طبق سند چشم‌انداز 20 ساله ایران اسلامی در سال 1404 در منطقه و جهان اسلام در مسائل اقتصادی، علمی و فناوری با هویت اسلامی اول خواهد بود؛ خاطرنشان کرد: دومین شاخص انقلابی‌گری این است که اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی را بشناسد و در راستای تحقق و رسیدن به آن اهداف حرکت کند.

امام جمعه سلطانیه گفت: سومین نشانه انقلابی‌گری این است که فرد انقلابی به استقلال کشور پایبند است و این استقلال در همه زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است.

وی با بیان اینکه استقلال اقتصادی به معنای وابسته نبودن به بیگانگان است؛ تصریح کرد: وابستگی اقتصادی منجر به وابستگی سیاسی می‌شود و خداوند اجازه نداده است که کافران بر مومنان تسلطی داشته باشند.

حجت‌الاسلام حسینی‌نسب به تبیین استقلال فرهنگی پرداخت و با بیان اینکه ما پشتوانه غنی فرهنگی مانند سیره اهل بیت(ع) را داریم و آنها بهترین الگو برای ما هستند؛ گفت: سبک زندگی اسلامی ایرانی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند، استقلال فرهنگی است.

امام جمعه سلطانیه ادامه داد: یکی از شهدای شاخص از قشر زنان، شهیده طیبه واعظی است چرا که در دوران مبارزات انقلاب در موقع دستگیر شدن به مأموران ساواک هشدار داد که اگر مرا می‌کشید، بکشید ولی چادر را از سرم برندارید و این شهدا بهترین الگو برای زنان و دختران در مسائل دینی و فرهنگی هستند.

*لزوم دشمن‌شناسی و عدمم تبعیت از دشمن

وی از دشمن شناسی و عدم تبعیت از دشمن به عنوان چهارمین نشانه انقلابی‌گری یاد کرد و گفت: آمریکا دشمن عهد شکن و ظالم ایران اسلامی است و هر وقت نفوذ کرده، جنایت کرده است که مساله کاپیتولاسیون یک نمونه از نفوذ و جنایت آمریکا در ایران است.

حجت‌الاسلام حسینی‌نسب با بیان اینکه آمریکا دشمن ملت انقلابی است و با اصل موجودیت ما مخالف است؛ تصریح کرد: اکنون در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی، آمریکا فشار و تهدیدهای خود را بیشتر کرده اما ملت انقلابی به همراه دانش‌آموزان در راهپیمایی 13 آبان شعار مرگ بر آمریکا را کوبنده‌تر از همیشه سر خواهند داد.

وی جوانان و نوجوانان بسیجی را به حضور در همه صحنه‌های انقلاب دعوت کرد و با بیان اینکه در جنگ نظامی شهید فهمیده‌ها به وظیفه خود عمل کردند و در جنگ فرهنگی هم شما باید در سنگر مبارزه باشید، گفت: از جوانان و نوجوانان می‌خواهم در سنگر نماز جمعه ما را یاری کنند.

منبع: فارس

ارسال نظرات