۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۵۸۳۸۱۸
آیت‌الله حسینی‌بوشهری:

جلوه‌های سیره نبوی در نهضت حسینی متبلور است

امام جمعه قم با بیان اینکه جلوه‌های سیره نبوی در نهضت حسینی متبلور است، گفت: بر اساس سیره نبوی امام حسین(ع) همچون پیامبر(ص) در برابر مشکلات چون کوهی استوار و تا پای جان در برابر جبهه دشمن ایستاد.
دیدار مدیرعامل خبرگزاری رسا با آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری صبح امروز در جمع مردم عزادار بوشهری در حسینیه عاشقان ثارالله جلوه‌های سیره نبوی در قیام عاشورا را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: سیره پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) راهکار عملی برای نجات و احیاء اسلام وبصیرت انسان برای مقابله با جهل و نادانی مورد توجه حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) قرار گرفت و در این راستا نهضت عاشورا تجلی یافت.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری، معنای سیره را توجه به گفتار، اعمال، سکنات و ویژگی‌های نفسانی دانست و تاکید کرد: سیره پیامبر اسلام(ص) و امیرمومنان(ع) در دستورات قرآن، عمل  به وحی الهی و سخنان خداوند متبلور است که امام حسین(ع) بر این اساس برای احیاء دین اسلام قیام کرد.

آیت‌الله حسینی بوشهری، با بیان اینکه سیره امام علی(ع) و تمامی امامان و پیشوایان ما براساس سیره پیامبر اسلام(ص) است خاطر نشان کرد: قیام امام حسین(ع) برای نجات جامعه از  جهل، نادانی و ضلالت بر اساس سیره پیامبر گرامی اسلام(ص) بود.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه جامعه آن دوران در قبیله، نژاد و ثروت خلاصه می‌شد تصریح کرد: برای نجات انسان‌ها از جهل و نادانی بر اساس سیره پیامبر اسلام(ص) در راه دفاع از مکتب، قیام امام حسین(ع) در نهضت عاشورا رقم خورد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه به متبلور شدن جلوه‌های سیره نبوی در نهضت حسینی پرداخت و خاطر نشان کرد: بر اساس سیره نبوی سیدو سالار شهیدان(ع) همچون پیامبر گرامی اسلام(ص) در برابر مشکلات چون کوهی استوار و تا پای جان در برابر جبهه دشمن ایستاد.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری،  به ویژگی‌های انسان‌هایی که می‌توانند الگوی پیامبر گرامی اسلام(ص) را مورد توجه قرار دهند پرداخت و گفت: خداشناسی، اعتقاد به معاد و قیامت و همواره به یاد خدا بودن ویژگی‌هایی است که انسان می‌تواند سیره پیامبر اسلام را الگو قرار دهد که این مهم در  امام حسین(ع) و ائمه اطهار(ع) وجود دارد.

آیت‌الله حسینی بوشهری، رهایی جامعه از جهل و نادانی را یکی از ارکان قیام عاشورا براساس سیره نبوی دانست و بیان کرد: امام حسین(ع) تمام جانفشانی‌ها را فقط به خاطر نجات جامعه از جاهلیت انجام داد  که آثار و فداکاری امام حسین(ع) در هیچ زمانی از تاریخ مانند ندارد.

امام جمعه قم، با اشاره به اینکه امام حسین(ع) و یارانش با تاسی از سیره پیامبر اسلام(ص) وارد مبارزه با دشمنان شدند گفت: قیام امام حسین(ع) در روز عاشورا در تقابل دین و دنیا بود به‌گونه‌ای که امام حسین(ع) اعلام کردند که اگر دین محمد(ص) جز با کشتن من پا بر جا نمی‌ماند پس ای شمشیرها مرا دریابید.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات