۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۵۸۳۸۱۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز:

اربعین حسینی یک مکتب تربیتی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به اینکه اربعین یک مکتب تربیتی است، گفت: این همایش بزرگ نشان از همبستگی مسلمانان دارد.
اجتماع بزرگ شیعیان و سوگواران امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل عباس(ع)، در کربلای معلی و در جوار حرم سالار شهیدان و علمدار دشت کربلا به سوگ نشستند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید عباس مسعودی اظهار کرد: همایش بزرگ اربعین حسینی با حضور میلیون‌ها مسلمان از سراسر جهان برگزار می‌شود که این مهم نشان از قدرت مذهب تشیع و همبستگی مسلمانان دارد.

وی در ادامه بابیان اینکه پیاده‌روی اربعین بزرگ‌ترین گردهمایی شیعیان اسلام است، تأکید کرد: اولین پیام اربعین آزادگی امام حسین (ع) است، ایشان جانش را داد تا دین بماند و این موضوع بر لزوم حرکت در راستای حمایت از ارزش‌های انسانی و دینی تأکید دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز بابیان اینکه اربعین یک مکتب تربیتی است که زن و مرد و پیر و جوان ندارد، خاطرنشان کرد: هرکسی که در موج خروشان اربعین حرکت کند، حسینی می‌شود.

حجت الاسلام مسعودی بابیان اینکه در همایش پیاده‌روی بزرگ اربعین تبادل فرهنگی صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: این همایش با اقشار مختلف مسلمان از سراسر جهان برگزار می‌شود. هرساله میلیون‌ها مسلمان در این همایش شرکت می‌کنند که این ارتباط فرهنگی پیامدهای بزرگی برای اسلام و جهان تشیع دارد.

وی در بخش دیگری از برگزاری مراسمات پرشور عزاداری اربعین در حسینیه‌ها و مساجد استان البرز خبر داد و گفت: این مراسمات با حضور مبلغان سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.

منبع:‌ مهر

ارسال نظرات