۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۵۸۳۷۸۴
به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛

نسخه الکترونیکی کتاب «نظام مدیریت علوی» منتشر شد

این کتاب نوشته محمد حسین پژوهنده است که در دانشگاه علوم اسلامی رضوی تهیه شده و در انتشارات این دانشگاه به چاپ رسیده است.
کتاب «نظام مدیریت علوی»

محمد پهلوانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «نظام مدیریت علوی» اظهار داشت: مجموعۀ پیش رو حاصل تلاش جمعی از محققان حوزۀ ولایت و امامت می باشد.

وی گفت: آنچه این اثر را متمایز می سازد رویۀ خاصی است که در تبیین موضوع ارائه شده است. چنان که ملاحظه خواهید نمود، شیوۀ بحث در این اثر زندگی نامه نویسی یا تأکید بر توصیف ابعاد ملکات وجودی و اوصاف مختلف امام علی علیه السلام نیست؛ بلکه آنچه در این مجموعه مورد تأکید قرار گرفته، صرفاً تبیین ابعاد مدیریتی و رهبری مولی الموحدین، امیر المؤمنین علی(ع) است. این مهم در سه بخش عمده، که نیاز جامعه در عصر حاکمیت دین است، فراهم آمده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: ابتدا درودی، در پیش طلایه کتاب، از باب براعة الاستهلال به ساحت مقدس امیر مؤمنان تقدیم می شود. بخش اول که عهده دار تبیین مبانی و اهداف است در چندین فصل آغاز می شود و در نخستین گام به استقبال ویژگی مهم مردم داری در عین حاکمیت ارزش ها، در نمایی روشن از حکومت کوتاه امیر مؤمنان علی(ع) می رویم. در این فصل از افکار حسن رحیم پور استفاده شده است.

وی افزود: حکومتی بر این منهج طبعاً باید مبتنی بر خردورزی و قانون مداری باشد و این نیاز را محقق گران مایه جناب سید حسین همایون مصباح برآورده است و در ادامه آن رضا حق پناه «عضو محترم هیأت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی)، با مساعدت جناب حجت الاسلام محمد حسین پژوهنده سیمای شایسته ای از شایسته سالاری را قلم زده است. با این حال هنوز در این بخش چند موضوع دیگر که جنبۀ مبنایی دارند همچون آزادی، و صلابت توأم با مدارا مانده اند تا روشن شوند چه آن که از مختصات حکومت حق مدار و شایسته سالارند.

پهلوانی اظهار داشت: این عناوین به قلم نویسنده توانمند سید مجید ظهیری «عضو پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی»، به رشته تحریر درآمده اند و سرانجام از اقتصاد معطوف به رفاه اقتصاد اسلامی مد نظر امیر مؤمنان سخن می گوییم و در این رابطه وامدار نویسندۀ گرامی جناب حجت الاسلام محمود اصغری هستیم.

وی به معرفی کتاب «نظام مدیریت علوی» پرداخت و افزود: این کتاب نوشته محمد حسین پژوهنده است که در دانشگاه علوم اسلامی رضوی تهیه شده و در انتشارات این دانشگاه به چاپ رسیده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: کتاب «نظام مدیریت علوی» با 464 صفحه به زبان فارسی و به قیمت 200000 ریال در سال 1395 منتشر شده و به تازگی اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این کتاب را به صورت کتاب الکترونیکی و در قالب کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید و ویندوز به قیمت 50000 ریال منتشر کرده است.

وی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب اظهار داشت: علاقه مندان برای دریافت نرم افزار این کتاب می توانند به نشانی اینترنتی کتابخوان همراه پژوهان به آدرس www.pajoohaan.ir مراجعه کرده و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره مند شوند./822/ت ۳۰۳/ش

ارسال نظرات