۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۵۸۳۷۷۶
حجت الاسلام مغیثی:

راهپیمایی اربعین زمینه ساز ظهور حضرت حجت است

امام جمعه نهاوند گفت: زیارت اربعین باید اتفاق می افتاد تا چهره و نام امام حسین(ع) جهانی شود و این حرکات زمینه ساز ظهور حضرت حجت باشد.
حجت الاسلام مغیثی

حجت الاسلام عباس مغیثی امام جمعه نهاوند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به حدیث امام حسن عسکری(ع) در خصوص اهمیت زیارت اربعین یادآور شد: برای بنده سال های سال این سوال وجود داشت که چرا امام حسن عسکری از بین زیارت ها و دعاها تنها زیارت اربعین را از علائم مومن دانسته است.

وی افزود: به نظر می رسد که امام، این زمان و عصر ما را می بیند و این را می توان از کرامات ائمه برشمرد که اربعین در آخر الزمان جا می افتد و نه تنها مسلمانان بلکه غیر مسلمان ها هم به این مسئله جذب می شوند.

حجت الاسلام مغیثی اظهار داشت: در زیارت اربعین، امام حسین(ع) در افکار عمومی جهان معرفی می شود و به همین دلیل است که وقتی امام زمان(عج) ظهور می کند خود را فرزند امام حسین (ع) معرفی می کند.

وی اربعین را پدیده ای نوظهور نامید و گفت: این نشان می دهد این حوادث باید اتفاق می افتاد تا چهره و نام امام حسین جهانی شود و این حرکات زمینه ساز ظهور حضرت حجت باشد.

امام جمعه نهاوند به سیره علمای گذشته اشاره کرد و افزود: در گذشته نیز زیارت اربعین وجود داشته است اما نه با این ابعاد گسترده و جهانی و به برکت انقلاب اسلامی و در این چند سال گذشته این گردهمایی در جهان در حال جا افتادن است.

وی تاکید کرد: یقینا توصیه بزرگان و علمای دین زمینه ساز این حرکت بوده است زیرا از زمانی که اربعین وجهه جهانی پیدا کرده است حتی افراد از ادیان دیگر در این پیاده روی شرکت می کنند.

حجت الاسلام مغیثی خاطر نشان کرد: در این که دشمن از هر فرصتی به دنبال بهره برداری از منافع خود می باشد شکی نیست اما باید این مطلب را هم مد نظر داشته باشیم که هر کاری دارای آفاتی است از این رو باید مراقب آفت های زیارت اربعین نیز باشیم.

وی به آفت موجود اشاره کرد و گفت: یکی از آفت های موجود بهره برداری های سیاسی و جناحی است و راه مقابله با آن، این است که باید فقط و فقط شعار و راهمان مکتب و راه اباعبدالله باشد.

امام جمعه نهاوند یادآور شد: اربعین و عاشورا نقطه عطفی است بین گذشته تاریخ و آینده ای که منتظرش هستیم از این رو باید از این مسیر و صراط مستقیم منحرف نشیم./979/ت303/ب1

ارسال نظرات