۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۵۸۳۷۴۳
به همت حوزه علمیه تبریز؛

اعزام ۴۷۰ مبلغ حوزوی به همایش عظیم اربعین حسینی

معاون تبلیغ حوزه علمیه آذربایجان شرقی از اعزام ۴۷۰ نفر از مبلغان حوزه علمیه استان به پیاده روی اربعین امسال خبر داد.
کربلا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام ذاکر قاسم‌ زاده، معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی، امروز در نشست هماهنگی بزرگداشت اربعین حسینی در حوزه علمیه تبریز اظهار داشت: امسال تمهیدات ویژه‌ای در راستای اعزام مبلغان حوزوی به همایش عظیم اربعین حسینی صورت گرفت.

وی ادامه داد: به دنبال فراخوان نام‌نویسی از طلاب، روحانیان و مبلغان حوزه علمیه استان برای فعالیت تبلیغی در پیاده روی اربعین؛ در نهایت ۴۷۰ نفر از مدارس علمیه سراسر آذربایجان‌ شرقی همراه با تعدادی از مبلغان طرح هجرت به مناطق مخنلف کشور عراق اعزام شدند.

حجت الاسلام قاسم‌ زاده با اشاره به این‌که تمامی مبلغان اعزامی به صورت سازماندهی شده و هدفمند به مناطق مورد هدف اعزام شده‌اند، افزود: مبلغان اعزامی پس از گذراندن دوره های آموزشی، به شهرهای نجف، کربلا، سامرا، کاظمین و مسیرهای منتهی به مرقد حضرت سیدالشهدا(ع) اعزام شدند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: فعالیت تبلیغی مبلغان حوزوی استان با توجه به نیازهای معنوی و معرفتی زائران نسبت به ارایه خدمات تبلیغی و مشاوره های دینی فعالیت دارند.

وی یادآور شد: مبلغان حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی همزمان با اربعین حسینی با حضور در موکب های مستقر در مسیرهای پیاده روی به سؤالات شرعی پاسخ داده و ضمن تبلیغ چهره به چهره و روضه‌خوانی، نمازهای جماعت را اقامه می کنند.

حجت الاسلام قاسم زاده افزود: بخش قابل توجهی از مبلغان بومی که توفیق اعزام به کربلای معلی را نداشته‌اند، همزمان با اربعین حسینی در شهرها و روستاهای مختلف نسبت به برپایی مجالس مذهبی و جلسات سخنرانی دینی اهتمام خواهند داشت./۹۳۵/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات