۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۵۸۳۷۴۰

تلاش سازماندهی شده برخی جریان ها برای تسویه حساب سیاسی با آیت الله یزدی

برخی جریان ها با ظاهر حمایت از جایگاه مرجعیت اهداف سیاسی و کینه توزی های شخصی و گروهی خود را پیگیری می کنند که حوزویان باید نسبت به رفتارهای مرموزانه هوشیار باشند و اجازه سوء استفاده به بدخواهان را ندهند.
آیت الله یزدی

یکی از فضلای حوزه علمیه قم که نخواست نامش فاش شود، در تماسی با خبرگزاری رسا، از تلاش برخی جریانات و افراد معلوم الحال برای جوسازی و ایجاد القائات بیجا درباره نامه آیت الله یزدی به حضرت آیت الله شبیری زنجانی جهت تضعیف حوزه علمیه، مرجعیت و نهادهای انقلابی حوزوی خبر داد.

این فاضل حوزوی افزود: برخی از شخصیت ها و جریان های سیاسی که حتی در برخی از مقاطع مواضع و سخنانی در تضعیف نهاد مرجعیت شیعی داشته اند و هیچگاه دلسوز حوزه و مرجعیت نبوده اند، با سیاسی کاری و حاشیه سازی به دنبال منافع خود هستند و از جریان این نامه که امری رایج بین علما محسوب می شود می خواهند اهداف سیاسی خود را پیش ببرند.

وی با انتقاد از سیاست های دوگانه برخی جریان های سیاسی و رسانه ای درباره مرجعیت اظهار داشت: جوسازی های رسانه ای این جریانات در حالی است که همواره نسبت به اسائه ادب های هم حزبی های خود به مراجع عظام تقلید ، مقدسات شیعه و حوزه های علمیه سکوت کرده اند و در برهه ای از زمان بعضی از این اشخاص از هجمه کنندگان به حوزه های علمیه و مرجعیت بوده اند.

این استاد حوزه علمیه قم نسبت به فعالیت های سازمان دهی شده برخی از شخصیت ها برای تسویه حساب های سیاسی و علاقمندان برخی از جریانات حوزوی و غیر حوزوی برای اختلاف افکنی و التهاب آفرینی در جامعه و حوزه هشدار داد و اظهار داشت: این گروه ها با سوء استفاده از فضای به وجود آمده قصد دارند بیانیه ای را علیه آیت الله یزدی، حوزه، علما و نهادهای حوزوی تنظیم کنند و در راستا به دنبال جمع آوری امضا از حوزویان هستند.

وی ادامه داد: شماری از این افراد می خواهند با ظاهر حمایت از جایگاه مرجعیت اهداف سیاسی و کینه توزی های شخصی و گروهی خود را پیگیری کنند که علما، حوزه های علمیه و طلاب باید نسبت به رفتارهای مرموزانه هوشیار باشند و اجازه سوء استفاده به بدخواهان را ندهند.

گفتنی است، جمعی از علما و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگوهای جداگانه با خبرگزاری رسا، ضمن تجلیل از شخصیت علمی، تقوا و تهذیب نفس حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی از سوء استفاده های جریان های سیاسی و شماری از عناصر حامی فتنه از مسائل درون حوزوی انتقاد کردند و خواستار پرهیز جریانات سیاسی و رسانه ای از دخالت در امور حوزه های علمیه شدند.

ارسال نظرات