۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۴
کد خبر: ۵۸۳۷۳۹
حجت الاسلام برقراری:

اربعین نبود، نهضت امام حسین ناقص می ماند

امام جمعه ملایر گفت: همان طور که اگر غدیر نبود بعثت ناقص می ماند اگر اربعین نبود نهضت امام حسین(ع) نیز ناقص باقی می ماند و این به معنای ظرفیت بزرگی است که در دل زیارت اربعین نهفته است.
حجت الاسلام برقراری

حجت الاسلام محمد باقر برقراری امام جمعه ملایر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، زیارت اربعین را مخصوص وجود مقدس اباعبدالله عنوان کرد و گفت: وجود ایشان سبب بقای دین اسلام است و همان طوری که نهضت و خون مطهر سیدالشهدا باعث بقای اسلام شد، اربعین آن حضرت هم سبب بقای اسلام است.

وی افزود: در روایات به مساله اربعین تاکید فراوانی شده است تا آن جا که امام حسن عسکری یکی از نشانه های مومن را رفتن به زیارت اربعین مطرح می کنند و در روایتی دیگر برای هر قدم زائر اربعین که در این راه می گذارد هزار گناه بخشیده و هزار حسنه در نامه اعمالش نوشته می شود.

امام جمعه ملایر با اشاره به سیره علمای دین اسلام خاطر نشان کرد: بزرگان و مراجع در طول تاریخ نیز در پیاده روی اربعین حضور داشتند و این نشان می دهد که معصومین نگاه ویژه ای نسبت به زائران خود دارند.

وی خاطر نشان کرد: همان طور که اگر غدیر نبود بعثت ناقص می ماند اگر اربعین نبود نهضت امام حسین(ع) نیز ناقص باقی می ماند و این به معنای ظرفیت بزرگی است که در دل زیارت اربعین نهفته است.

حجت الاسلام برقراری تصریح کرد: در پرتو زیارت اربعین افکار بین المللی متوجه قیام امام حسین می شود و توجه جامعه جهانی به نهضت امام حسین و فلسفه عاشورا می تواند زمینه ساز ظهور حضرت حجت باشد.

وی هدف از زیارت اربعین را نزدیک شدن به امام حسین(ع) معرفی کرد و افزود: زائران اربعین امام حسین از همان منزل که بیرون می آیند نیتشان به دست آوردن قربت باشد و این حرکت و این حضور را یک عبادت بدانند.

امام جمعه ملایر ادامه داد: با هر قدمی که زائر به کربلا نزدیک تر می شود بداند که از نظر معنوی و روحی و اعتقادی نیز تقرب پیدا می کند.

وی گفت: به نیت این که پیاده روی و زیارت به قیام حضرت حجت وصل شود بهتر است ثواب آن را به امام زمان تقدیم کنیم.

حجت الاسلام برقراری در پایان تاکید کرد: برای شکل گیری تمدن نوین اسلامی به وحدت بین همه مسلمانان جهان نیازمندیم و همه در این شکل گیری سهیم هستند از این رو با جمع شدن زیر بیرق وحدت آفرین امام حسین(ع) از افرادی که به دنبال ایجاد تفرقه می باشند باید دوری کنیم./979/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات