۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۵۸۳۷۳۶
مدیرحوزه علمیه همدان:

پیاده روی اربعین شکوه برادری و برابری مسلمانان است

آیت الله موسوی اصفهانی گفت: یکی از نمودهای بسیار مهم مساله ولایت ائمه که در زیارت عشورا هم بسیار به آن تاکید شده پیاده روی اربعین است که شکوه برادری و برابری مسلمانان را به نمایش می گذارد.
آیت الله موسوی اصفهانی

آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با مهم خواندن پیاده روی و زیارت اربعین تصریح کرد: یکی از مسائلی که از همان اربعین اول بعد از شهادت حضرت ابا عبدالله (ع) در تاریخ برای ما باقی مانده است مسئله اربعین است.

وی افزود: در کتاب لهوف و منابع اصلی ما نیز این مساله نقل شده است که در اربعین جابر بن عبدالله انصاری به زیارت حضرت سیدالشهدا رفت و آن جریان مفصل که بر سر قبر آمد و از حال بی حال شد برای او اتفاق افتاد.

آیت الله موسوی اصفهانی تصریح کرد: همچنین ورود اهل بیت از شام به کربلا که آن هم در روز اربعین بوده است نیز یکی دیگر از دلایل اهمیت بزرگداشت این روز بزرگ است.

وی با بیان این که زیارت اربعین هم منشا تاریخی دارد و هم روایتی تاکید کرد: زیارت جابر بن عبدالله انصاری و ورود اهل بیت عصمت و طهارت از شام به کربلا و روایات از امام صادق در کتب معتبره همه حاکی از جایگاه والای زیارت امام حسین در روز اربعین است.

مدیرحوزه علمیه همدان گفت: زیارت اربعین از یادگاری های علمای حوزه علمیه نجف است که عده ای از علما به همراه مومنان مسیر بین نجف تا کربلا را پیاده می رفتند.   

وی با تاکید بر این که زیارت در آن زمان به گستردگی امروز نبود ابراز داشت: الحمدالله آن حرکت ها منشأ شد و آهسته آهسته گسترش پیدا کرد و امروز به جمعیت 20 میلیون رسیده ایم که آثار بسیار مفیدی برای جهان اسلام دارد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان به تشریح اثرات این حرکت عظیم پرداخت و تصریح کرد: اولین اثر از نظر معنوی تعظیم شعائر اسلامی است چرا که بر اساس قرآن کسی که شعائر الهی را به عظمت یاد کند این نشان از تقوای الهی او خواهد بود.

وی ادامه داد: امروز پر شکوه ترین اجتماع مسلمانان در سراسر دنیا جریان اربعین است از این رو افزون بر بعد معنوی از نظر سیاسی و اجتماعی نیز این زیارت بسیار حائز اهمیت است.

آیت الله موسوی اصفهانی با اشاره به اهمیت موضوع ولایت تاکید کرد: یکی از نمودهای بسیار مهم مساله ولایت ائمه که در زیارت عشورا هم بسیار به آن تاکید شده پیاده روی اربعین است که شکوه برادری و برابری مسلمانان را به نمایش می گذارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بنده به عنوان نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان  از طرف جمع  حوزیان همدان از همه کسانی که ایثار می کنند،چه کسانی که مشرف می شوند و چه کسانی که پذیرایی می کند و عزیزانمان در صدا و سیما و خبرگزاری هایی همچون خبرگزاری رسا که اخبار را منعکس می کنند تشکر و قدردانی می کنم./979/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات