۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۵۸۳۶۹۶
درحرم مطهر حضرت معصومه؛

آیین بزرگداشت و یادبود آیت‌الله عمید زنجانی برگزار می‌شود

آیین بزرگداشت و یادبود آیت‌الله عباسعلی عمید زنجانی روز پنج‌شنبه ۱۰ آبان ماه در مقبره شهید مفتح واقع در صحن امام رضا(ع) حرم کریمه اهل بیت برگزار می‌شود.
آیین بزرگداشت و یادبود آیت‌الله عباسعلی عمید زنجانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین بزرگداشت و یادبود آیت‌الله عباسعلی عمید زنجانی روز پنج‌شنبه هم‌زمان با 10 آبان ماه 1397 ساعت 16 در مقبره شهید مفتح واقع در صحن امام رضا علیه‌السلام برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش آیت‌الله عمید زنجانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم و عضو جامعه روحانیت مبارز تهران بود. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در دو دوره، ریاست دانشگاه تهران و چهره ماندگار علمی از جمله سوابق این شخصیت فقید به شمار می آید.

گفتنی است آیت‌الله عمید زنجانی بعد از انقلاب در کنار فعالیت‌های سیاسی از فعالیت‌های فرهنگی نیز دست برنداشت و در عرصه‌های فرهنگی حضور چشمگیری داشت به‌طوری‌که از سال 1358 بنا به درخواست آیت‌الله مفتح در دانشکده الهیات دانشگاه تهران به تدریس مشغول شد و پس آن نیز در دانشگاه‌های شهید بهشتی، امام صادق و امام حسین (ع)، دانشکده روابط بین‌الملل، علوم قضایی، امام باقر و علوم اجتماعی به تدریس علوم قرآنی، نهج‌البلاغه، معارف اسلامی، دیپلماسی و رفتار سیاسی اسلام، حقوق بین‌الملل و فقه سیاسی اشتغال داشت علاوه بر دانشگاه وی در حوزه نیز به تدریس علوم حوزوی مشغول بود.

آیت‌الله عمید زنجانی یکشنبه 8 آبان ماه 1390 به علت نارسایی کلیه در بیمارستان خاتم‌الانبیاء تهران دار فانی را وداع گفت./۸۳۷/ت۳۰۳/ج

ارسال نظرات